Tato diplomová práce se zaměřuje na identifikaci a optimalizaci marketingové komunikace Národního divadla v Praze směrem k vysokoškolským studentům. Teoretická část práce se věnuje současným výzkumům kulturních institucí analyzující publikum, popisuje základní pojmy marketingové komunikace i se zaměřením na divadlo. Praktická část obsahuje analýzu sekundárních dat o více než 600 studentech, expertní rozhovor se zaměstnankyní Národního divadla Kateřinou Hanáčkovou a 8 hloubkových rozhovorů s vyso... show full abstractTato diplomová práce se zaměřuje na identifikaci a optimalizaci marketingové komunikace Národního divadla v Praze směrem k vysokoškolským studentům. Teoretická část práce se věnuje současným výzkumům kulturních institucí analyzující publikum, popisuje základní pojmy marketingové komunikace i se zaměřením na divadlo. Praktická část obsahuje analýzu sekundárních dat o více než 600 studentech, expertní rozhovor se zaměstnankyní Národního divadla Kateřinou Hanáčkovou a 8 hloubkových rozhovorů s vysokoškolskými studenty. Data poskytují ucelený pohled na praktickou stránku marketingové komunikace v kulturním (divadelním) sektoru. Výsledky naznačují, že studenti projevují různorodé preference vůči Národnímu divadlu, s důrazem na zájmy a studijní obory. Závěry zdůrazňují potřebu dlouhodobé strategie marketingové komunikace, která aktivně oslovuje cílovou skupinu a motivuje ji k návštěvě divadla, zároveň klade důraz na transparentní informace o divadelních představeních. |