Specifics of managerial management of major Prague orchestras

Thesis title: Specifika manažerského řízení významných pražských orchestrů
Author: Eben, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o významných pražských orchestrech a specifikách jejich manažerského řízení z hlediska marketingu. Pro výzkum byl zvolen orchestr České filharmonie, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK a PKF – Prague Philharmonia. V teoretické části je nastíněn určitý kontext a teoretický základ pro výzkum. Je zde uvedena historie zkoumaných institucí a pozadí ekonomického fungování kulturních organizací. Dále se teoretická práce věnuje marketingovým specifikům institucí v oblasti kultury či konkrétně symfonických orchestrů. Praktická část čerpá z kvalitativního výzkumu, ve kterém jsou rozebírány marketingové otázky ve zkoumaných institucích s přesahem do ekonomické a umělecké roviny. V závěru jsou zodpovězeny výzkumné otázky a formulována doporučení vyplývající z výzkumu.
Keywords: orchestr; marketing; manažerské řízení; právní forma; marketing v orchestru
Thesis title: Specifics of managerial management of major Prague orchestras
Author: Eben, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with major Prague orchestras and the specifics of their management from the marketing point of view. The orchestras chosen for this research was the Czech Philharmonic Orchestra, the Prague Symphony Orchestra and PKF – Prague Philharmonia. The theoretical part outlines some context and theoretical basis for the research. The history of the institutions under study and the background of the economic functioning of cultural organisations are presented. Furthermore, the theoretical work focuses on the marketing specifics of institutions in the field of culture or specifically symphony orchestras. The practical part draws on qualitative research in which marketing issues in the institutions under study are analysed with an overlap into the economic and artistic level. It concludes by answering the research questions and formulating recommendations arising from the research.
Keywords: orchestra; managerial management; marketing; marketing in orchestra; legal form

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2022
Date of submission: 13. 12. 2023
Date of defense: 30. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82378/podrobnosti

Files for download

    Last update: