Competitive analysis of company Mazement

Thesis title: Analýza konkurence v odvětví únikových her společnosti Mazement
Author: Šahini, Edis
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Sirůček, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat konkurenci únikových her společnosti Mazement. Výsledku je dosaženo přes analýzu samotné firmy, trhu únikových her v Praze a konkurentů na trhu. Práce využívá kvantitativní výzkum se stanovenou hypotézou, podle které se předpokládá, že firmy na trhu únikových her se blíží monopolistické konkurenci. V teoretické části práce jsou popsány základy teorie konkurence a způsoby analýzy. V praktické části je analyzováno vnější prostředí a vnitřní prostředí. Analýza vnějšího prostředí porovnává jednotlivé konkurenty, zatímco analýza vnitřního prostředí se zaměřuje na nalezení konkurenčních výhod společnosti Mazement. Před závěrem jsou strategické doporučení pro společnost Mazement, které vyplývají ze zpracované analýzy. Závěr obsahuje vyhodnocení analýzy, poznatky z provedené analýzy trhu a navrhované budoucí kroky pro společnost Mazement.
Keywords: Analýza; Konkurence; Únikové hry
Thesis title: Competitive analysis of company Mazement
Author: Šahini, Edis
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Sirůček, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the competition of Mazement's escape games. The result is achieved by analysing the company itself, the market of escape games in Prague and the competitors on the market. The thesis uses quantitative research with a stated hypothesis, which assumes that firms in the escape game market are close to monopolistic competition. The theoretical part of the thesis describes the basics of competition theory and methods of analysis. In the practical part, the external environment and the internal environment are analysed. The analysis of the external environment compares individual competitors, while the analysis of the internal environment focuses on finding Mazement's competitive advantages. Before the conclusion, there is a chapter that deals with the strategic recommendations for Mazement. These recommendations result from the analysis carried out. The conclusion contains the results of the market analysis carried out, followed by a summary of the competitive advantages. The conclusion evaluates the hypothesis.
Keywords: analysis; Competition; escape games

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2023
Date of submission: 13. 12. 2023
Date of defense: 23. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84980/podrobnosti

Files for download

    Last update: