Designing marketing strategies for green tea: analysis and modification of consumer shopping decisions

Thesis title: Návrh marketingových strategií pro zelený čaj: Analýza a modifikace kupního rozhodování spotřebitele
Author: Trnka, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Strauss , Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce podrobněji zkoumá nákupní rozhodování spotřebitelů v oblasti prémiových japonských zelených čajů v České republice, zkoumá faktory ovlivňující jejich preference a navrhuje marketingové strategie pro cílenou komunikaci a zvýšení poptávky. Kromě osobních, sociálních, psychologických a ekonomických aspektů, které formují spotřebitelské preference mezi různými typy a cenovými kategoriemi čajů, práce přináší konkrétní návrhy pro marketingové komunikace, zahrnující efektivní využití těchto poznatků pro zvýšení prodejnosti prémiových čajů. Teoretický přínos práce spočívá v rozšíření poznatků o faktorech ovlivňujících nákupní rozhodování spotřebitelů v segmentu prémiových japonských zelených čajů. Prakticky poskytuje konkrétní strategie a doporučení pro marketingovou komunikaci a zlepšení prodejnosti těchto čajů na českém trhu. Výsledky práce spojují teoretickou bázi s praktickými doporučeními pro marketingové aktivity.
Keywords: Preference spotřebitelů; Zelený čaj; Kupní rozhodovací proces; Marketingové strategie
Thesis title: Designing marketing strategies for green tea: analysis and modification of consumer shopping decisions
Author: Trnka, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Strauss , Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis delves into the consumer purchasing decisions for premium Japanese green teas in the Czech Republic, examining factors influencing their preferences and proposing marketing strategies for targeted communication and demand increase. It considers personal, social, psychological, and economic aspects shaping consumer preferences across different types and price categories of teas. The thesis offers specific suggestions for marketing communications, effectively utilizing these insights to boost the sales of premium teas. The theoretical contribution lies in expanding knowledge about factors affecting consumer purchasing decisions in the premium Japanese green tea segment. Practically, it provides specific strategies and recommendations for marketing communication to improve sales in the Czech market, integrating theoretical foundations with practical marketing recommendations.
Keywords: Green Tea; Marketing Strategies; Purchasing Decision Process; Consumer Preferences

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2023
Date of submission: 13. 12. 2023
Date of defense: 23. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84945/podrobnosti

Files for download

    Last update: