Concerts in churches as a marketing phenomenon

Thesis title: Koncerty v kostelech jako marketingový fenomén
Author: Benková, Lucia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vítová Dušková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit motivy návštěvníků koncertů klasické hudby v kostelech a zmapovat současnou pražskou scénu jejich pořadatelů. K splnění cíle jsme se snažili zodpovědět otázky: Co motivuje posluchače k návštěvě koncertu klasické hudby v kostele? Apelují organizátoři koncertů v kostelech na zjištěné motivy v online marketingové komunikaci? Praktická část práce je složená z dotazování účastníků koncertu v kostele, focus group zaměřené na vysokoškoláky a jejich vztah ke klasické hudbě a ze zmapování pražské scény pořadatelů koncertů tohoto hudebního žánru v kostelech doplněného o obsahovou analýzu vybrané online marketingové komunikace. Přínosem práce je základní identifikace motivací a bariér návštěvníků koncertů klasické hudby v kostelech.
Keywords: focus group; klasická hudba; kostel; marketing umění; motivace
Thesis title: Concerts in churches as a marketing phenomenon
Author: Benková, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vítová Dušková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to find out the motives of visitors of classical music concerts in churches and to study the current Prague scene of concert organizers. In order to achieve this goal we tried to answer the following questions: What motivates listeners to attend a classical music concert in a church? Do organizers of concerts in churches appeal to the identified motives in their online marketing communication? The second part of the thesis consists of a survey of church concert attendees, a focus group focused on university students and their relationship to classical music, and a mapping of the Prague scene of organizers of concerts of this musical genre in churches followed by a content analysis of sampled online marketing communication. The contribution of the thesis is the basic identification of motivations and barriers of visitors of classical music concerts in churches.
Keywords: motivation; classical music; church; focus group; marketing the arts

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2022
Date of submission: 13. 12. 2023
Date of defense: 29. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82418/podrobnosti

Files for download

    Last update: