Marketing communication of the DrWitt brand on the Czech market

Thesis title: Marketingová komunikace značky Dr. Witt - návrhy doporučení pro růst tržního podílu
Author: Vaňková, Silvie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Ochman, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace značky DrWitt na českém trhu. Cílem práce je definovaní vize a poslání značky DrWitt, porozumění nákupnímu chování spotřebitelů, jejich spotřebním zvyklostem a preferencím, ale také zanalyzování současné situace na trhu vitamínových nápojů na českém trhu pomocí marketingového a komunikačního mixu. Práce je členěna na deset kapitol. Prvních pět kapitol je teoretických, šestá kapitola je metodologická a zbylé čtyři kapitoly jsou praktické. Na základě provedeného výzkumu a dotazníkového šetření jsou poskytnuty návrhy a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace značky DrWitt.
Keywords: marketingová komunikace; DrWitt; vitamínové nápoje
Thesis title: Marketing communication of the DrWitt brand on the Czech market
Author: Vaňková, Silvie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Ochman, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis deals with the analysis of marketing communication of the DrWitt brand on the Czech market. The aim of the thesis is to define the vision and mission of the DrWitt brand, to understand consumer purchasing behaviour, their consumption habits and preferences, but also to analyse the current situation on the vitamin drinks market in the Czech market using the marketing and communication mix. The thesis is divided into ten chapters. The first five chapters are theoretical, the sixth chapter is methodological and the remaining four chapters are practical. Based on the research and questionnaire survey, suggestions and recommendations for improving the marketing communication of the DrWitt brand are provided.
Keywords: marketing communication; DrWitt; vitamin drinks

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 11. 2023
Date of submission: 23. 4. 2024
Date of defense: 3. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86599/podrobnosti

Files for download

    Last update: