Impact of green marketing on consumer behavior in the cosmetics market

Thesis title: Vliv green marketingu na chování spotřebitele na trhu kosmetiky
Author: Kůsová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Jelínková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá green marketingem a jeho vlivem na spotřebitelské chování na trhu kosmetiky se zaměřením na generaci Z a značku Lancôme spadající pod společnost L’Oréal. Cílem práce je identifikovat motivy, preference a postoje spotřebitelů generace Z během rozhodování o nákupu luxusní kosmetiky značky Lancôme. Dále pak navrhnout změny v komunikačním plánu značky Lancôme v ČR k oslovení a získání potenciálních spotřebitelů generace Z.  Prvních pět kapitol se věnuje literární rešerši týkající se oblasti green marketingu, luxusu a udržitelnosti, spotřebitelského chování a charakteristikám jednotlivých generací. Další dvě kapitoly obsahují představení společnosti L’Oréal a značky Lancôme a její přístup k udržitelnosti. Poslední tři kapitoly jsou zaměřeny na vlastní marketingový výzkum ve formě dotazníkového šetření, analýzu dat a návrhy a doporučení ke změnám v komunikačním plánu značky Lancôme k oslovení a získání spotřebitelů generace Z.
Keywords: Lancôme; L'Oréal; luxusní kosmetika; udržitelnost; spotřebitelské chování; Green marketing; generace Z
Thesis title: Impact of green marketing on consumer behavior in the cosmetics market
Author: Kůsová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Jelínková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with green marketing and its impact on consumer behavior in the cosmetics market with a focus on generation Z and Lancôme brand which belongs to the L’Oréal Group. The main purpose is to identify the motives, preferences, and attitudes of generation Z consumers during their decision process of the purchase of luxury cosmetics brand Lancôme. Further then propose changes in the communication plan of Lancôme in Czechia with the aim to reach and acquire generation Z consumers. First five chapters are focused on literature research related to green marketing, luxury and sustainability, consumer behavior and characteristics of generations. The following two chapters introduce L’Oréal Groupe and Lancôme brand and their sustainable approach. The last three chapters are focused on marketing research in the form of questionnaire, data analysis and recommendations for changes in the communication plan of the Lancôme brand with the aim to reach and acquire generation Z consumers.
Keywords: luxury cosmetics; Green marketing; generation Z; consumer behavior; sustainability; Lancôme; L’Oréal

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2023
Date of submission: 23. 4. 2024
Date of defense: 4. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84730/podrobnosti

Files for download

    Last update: