Visitor Satisfaction with Information Services in Tourism

Thesis title: Spokojenost návštěvníků s informačními službami v turismu
Author: Pechová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Janeček, Petr
Opponents: Tlučhoř, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá spokojeností návštěvníků s informačními službami v turismu. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučení a uvést možné způsoby, které mohou přispět ke spokojenosti návštěvníků s informačními službami v turismu. Dílčími cíli práce je infocentra mezi sebou porovnat a identifikovat jejich slabé stránky. Pro naplnění cílů byla využita metoda Mystery shopping, která je v oblasti hodnocení turistických informačních služeb hojně využívána. Teoretická část práce se zabývá turistickými informačními centry, Asociací turistických informačních center České republiky, klasifikací turistických informačních center a popisem metody Mystery shopping. Praktická část se zabývá představením turistických informačních služeb hodnocených ve výzkumu, dále popisuje metodiku výzkumu, analyzuje získané výsledky a navrhuje doporučení pro jednotlivá infocentra spolu s jejich kalkulací. Nabízené služby infocenter jsou obodovány a klasifikovány na základě provedeného Mystery shoppingu.
Keywords: Spokojenost; Turistická informační centra; Mystery Shopping; Asociace turistických informačních center České republiky
Thesis title: Visitor Satisfaction with Information Services in Tourism
Author: Pechová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Janeček, Petr
Opponents: Tlučhoř, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with visitor satisfaction with information services in tourism. The main aim of the thesis is to propose recommendations and indicate possible ways that can contribute to the satisfaction of visitors with information services in tourism. The sub-objectives of the thesis are to compare information centres with each other and identify their weaknesses. To fulfil the objectives, the Mystery Shopping method, which is widely used in the evaluation of tourist information services, was used. The theoretical part of the thesis deals with tourist information centres, the Association of Tourist Information Centres of the Czech Republic, the classification of tourist information centres and a description of the Mystery Shopping method. The practical part deals with the introduction of tourist information services evaluated in the research, describes the research methodology, analyses the obtained results and proposes recommendations for individual information centres together with their calculation. The services offered by the infocentres are evaluated and classified based on the Mystery Shopping.
Keywords: Satisfaction; Tourist Information Centres; Association of Tourist Information Centres of the Czech Republic; Mystery Shopping

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 2. 2023
Date of submission: 24. 4. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85182/podrobnosti

Files for download

    Last update: