Challenges of basic education in Nigeria
Thesis title: | Výzvy základného vzdelávania v Nigérii |
---|---|
Author: | Sagalincová, Terézia |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Sejkora, Jiří |
Opponents: | Šváb, Patrik |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | Táto bakalárska práca sa zameriava na pretrvávajúce výzvy základného vzdelávania v Nigérii. Cieľom tejto práce je zhodnotiť kľúčové výzvy, ktorým čelí základné vzdelávanie v Nigérii v časovom období od roku 1999 do roku 2024. V prvej kapitole sú vysvetlené základné pojmy a identifikované všeobecné príčiny základného vzdelávania v rozvojových krajinách. Na základe rešerše odbornej dostupnej literatúry boli identifikované nasledujúce výzvy: nedostatočná infraštruktúra, nedostatok študijných a učebných materiálov, digitálna priepasť, nedostatok kvalifikovaných a dobre vyškolených učiteľov, ekonomická potreba práce detí v rodinách, školné poplatky, kultúrne faktory a absencia zariadení pre vodu, sanitáciu a hygienu. V druhej kapitole bola priblížená Nigéria zo sociodemografického hľadiska. V tretej kapitole boli identifikované výzvy aplikované na prípad Nigérie. Zistenia poukazujú na to, že Nigéria čelí všetkým identifikovaným výzvam. Taktiež zvýrazňuje potrebu komplexného prístupu k riešeniu týchto problémov s cieľom zabezpečiť univerzálny prístup ku kvalitnému základnému vzdelaniu pre všetky nigérijské deti. |
Keywords: | Nigéria; základné vzdelávanie; primárne vzdelávanie; nižšie sekundárne vzdelávanie; výzvy; rozvojové krajiny |
Thesis title: | Výzvy základného vzdelávania v Nigérii |
---|---|
Author: | Sagalincová, Terézia |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Sejkora, Jiří |
Opponents: | Šváb, Patrik |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zaměřuje na přetrvávající výzvy základního vzdělávání v Nigérii. Cílem této práce je zhodnotit klíčové výzvy, kterým čelí základní vzdělávání v Nigérii v časovém období od roku 1999 do roku 2024. V první kapitole jsou vysvětleny základní pojmy a identifikovány obecné příčiny základního vzdělávání v rozvojových zemích. Na základě rešerše odborné dostupné literatury byly identifikovány následující výzvy: nedostatečná infrastruktura, nedostatek studijních a učebních materiálů, digitální propast, nedostatek kvalifikovaných a dobře vyškolených učitelů, ekonomická potřeba práce dětí v rodinách, školné poplatky, kulturní faktory a absence zařízení pro vodu, sanitaci a hygienu. Ve druhé kapitole byla přiblížena Nigérie ze sociodemografického hlediska. Ve třetí kapitole byly identifikované výzvy aplikovány na případ Nigérie. Zjištění poukazují na to, že Nigérie čelí všem identifikovaným výzvám. Také zdůrazňuje potřebu komplexního přístupu k řešení těchto problémů s cílem zajistit univerzální přístup ke kvalitnímu základnímu vzdělání pro všechny nigerijské děti. |
Keywords: | Nigérie; základní vzdělávání; primární vzdělávání; nižší sekundární vzdělávání; výzvy; rozvojové země |
Thesis title: | Challenges of basic education in Nigeria |
---|---|
Author: | Sagalincová, Terézia |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Sejkora, Jiří |
Opponents: | Šváb, Patrik |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | This bachelor's thesis focuses on the persistent challenges of basic education in Nigeria. This work aims to evaluate the key challenges faced by basic education in Nigeria in the period from 1999 to 2024. The first chapter explains the basic concepts and identifies the general causes of basic education in developing countries. Based on a search of the available literature, the following challenges were identified: insufficient infrastructure, lack of study and teaching materials, digital gap, lack of qualified and well-trained teachers, economic need for child labor in families, school fees, cultural factors, and absence of facilities for water, sanitation, and hygiene. The second chapter introduces Nigeria from a socio-demographic perspective. In the third chapter, the identified challenges were applied to the case of Nigeria. The findings indicate that Nigeria faces all the identified challenges. It also highlights the need for a comprehensive approach to address these problems to ensure universal access to quality basic education for all Nigerian children. |
Keywords: | Nigeria; basic education; primary education; lower secondary education; challenges; developing countries |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Economic Relations |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 4. 6. 2023 |
---|---|
Date of submission: | 24. 4. 2024 |
Date of defense: | 4. 6. 2024 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/84691/podrobnosti |