Marketing strategy and the opportunity to improve Angry Beards' business position

Thesis title: Marketingová strategie a možnost zlepšení obchodní pozice společnosti Angry Beards
Author: Lysoňková, Marcela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce s tématem marketingové strategie a možnosti zlepšení obchodní pozice na trhu společnosti Angry Beards má za cíl zjistit vnímání uplatňované marketingové strategie z pohledu zákazníků a na základě provedeného šetření určit úspěšnost této strategie. Dalším hlavním bodem je posouzení pozice společnosti na obchodním trhu a případně navrhnout konkrétní způsoby zlepšení tohoto postavení. Tato práce je rozdělena na tři části, první je věnována teorii marketingu a jeho hlavním pojmům. Ve druhé části je popisována společnost Angry Beards a její produkty. Pozornost je také věnována způsobům marketingové komunikace a analýze konkurence. Třetí kapitola hodnotí výsledky dotazníkového šetření, na základě kterého jsou mimo jiné zodpovězeny výzkumné otázky položené na začátku bakalářské práce. V této části je také provedena SWOT analýza, jsou shrnuty výsledky šetření a závěrem jsou navržena doporučení k zlepšení stávající strategie.
Keywords: Marketing; Angry Beards; Marketingová komunikace; Pánská kosmetika
Thesis title: Marketing strategy and the opportunity to improve Angry Beards' business position
Author: Lysoňková, Marcela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis with the topic of marketing strategy and the possibilities of improving the business position of Angry Beards aims to determine the perception of the applied marketing strategy from the perspective of customers and to determine the success of this strategy on the basis of the conducted investigation. Another main point is to assess the company's position on the business market and to propose specific ways to improve this position. This thesis is divided into three parts, the first is devoted to the theory of marketing and its main concepts. The second part describes the company Angry Beards and its products. Attention is also given to the methods of marketing communication and the analysis of competitors. The third chapter evaluates the results of the questionnaire survey, based on which, among other things, the research questions posed at the beginning of the bachelor thesis are answered. In this section, a SWOT analysis is also conducted, the results of the survey are summarised and finally recommendations are proposed to improve the current strategy.
Keywords: Marketing; Angry Beards; Marketing communication; Men's cosmetics

Information about study

Study programme: Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2023
Date of submission: 25. 4. 2024
Date of defense: 19. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85591/podrobnosti

Files for download

    Last update: