Economic impacts of the rebranding of football club FK Teplice

Thesis title: Ekonomické dopady rebrandingu fotbalového klubu FK Teplice
Author: Pašek, Adam
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat rebranding fotbalového klubu FK Teplice a na základě atributů značky definovaných v teoretické části posoudit, zda rebranding byl úspěšný a pomohl klubu k dosažení lepších ekonomických výsledků. První část práce vychází z aktuální marketingové teorie a shrnuje současné znalosti o značce, analýze marketingového prostředí, strategii budování značky a rebrandingu. Druhá část se s ohledem na teoretické znalosti soustředí na analýzu marketingového prostředí FK Teplice a rebrandingu klubu v roce 2023. Třetí část se zabývá primárním výzkumem a analýzou dat z dotazníkového šetření. V závěru práce jsou shrnuty výsledky analýzy, na jejichž základě jsou uvedena doporučení do budoucna.
Keywords: sportovní značka; rebranding sportovní značky; rebranding; značka
Thesis title: Economic impacts of the rebranding of football club FK Teplice
Author: Pašek, Adam
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this master's thesis is to analyse the rebranding of the football club FK Teplice and, based on the brand attributes defined in the theoretical part, assess whether the rebranding was successful and contributed to the club achieving better economic results. The first part of the thesis is based on current marketing theory and summarizes the current knowledge on branding, marketing environment analysis, brand building strategy, and rebranding. The second part, with regard to the theoretical insights, focuses on analysing the marketing environment of FK Teplice and the club's rebranding in 2023. The third part deals with primary research and data analysis from a questionnaire survey. In the conclusion of the thesis, the results of the analysis are summarized, based on which recommendations for future strategies are provided.
Keywords: brand; sports brand; rebranding; sports brand rebranding

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 9. 2023
Date of submission: 25. 4. 2024
Date of defense: 14. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85236/podrobnosti

Files for download

    Last update: