Improving customer satisfaction at Sonnek Engineering s.r.o

Thesis title: Zlepšení zákaznické spokojenosti ve společnosti Sonnek Engineering s.r.o
Author: Kuchař, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na faktory ovlivňující zákaznickou spokojenost a loajalitu ve společnosti Sonnek Engineering s.r.o. v České a Slovenské republice. Hlavním cílem je zjistit, zda převažují pozitivní odpovědi zákazníků nad negativními a zda by tito zákazníci doporučili společnost Sonnek Engineering s.r.o. ostatním. Pro výzkum zákaznické spokojenosti byla využita primární data získána prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření (CAWI – Computer Assisted Web Interviewing). Zákaznická spokojenost je hodnocena pomocí CSAT (Customer Satisfaction Score) a zákaznická loajalita pomocí NPS (Net Promoter Score). Výsledkem bakalářské práce je vyhodnocení spokojenosti a loajality zákazníků společností Sonnek Engineering s.r.o. a doporučení pro její zlepšení.
Keywords: zákazník; zákaznická spokojenost; loajalita; marketingový výzkum; dotazník
Thesis title: Improving customer satisfaction at Sonnek Engineering s.r.o
Author: Kuchař, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the factors influencing customer satisfaction and loyalty in Sonnek Engineering s.r.o. in the Czech and Slovak Republic. The main objective is to find out whether positive customer responses prevail over negative ones and whether these customers would recommend Sonnek Engineering s.r.o. to others. Primary data obtained through a quantitative questionnaire survey method (CAWI – Computer Assisted Web Interviewing) was used to investigate customer satisfaction. Customer satisfaction is measured according CSAT (Customer Satisfaction Score) and customer loyalty is assessed using NPS (Net Promoter Score). The result of the bachelor thesis is an evaluation of customer satisfaction and loyalty of Sonnek Engineering s.r.o. and recommendations for improvement.
Keywords: customer; customer satisfaction; loyalty; marketing research; questionnaire

Information about study

Study programme: Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 7. 2023
Date of submission: 25. 4. 2024
Date of defense: 19. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85043/podrobnosti

Files for download

    Last update: