The expansion of a family business into the foreign market

Thesis title: Expanze rodinné firmy na zahraniční trh
Author: Veliká, Angelina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje expanzi rodinné firmy na zahraniční trh. Hlavním cílem práce je nalezení strategie expanze na německý trh pro konkrétní rodinnou firmu. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. V první kapitole jsou představeny teoretické modely internacionalizace, formy vstupu na trh a také zde jsou identifikovány hlavní příčiny obtíží, kterým firmy čelí při expanzi. Druhá kapitola se věnuje německému trhu prostřednictvím PEST analýzy a také zde jsou představeny bariéry vstupu na trh. Poslední část práce se věnuje již samotné firmě, německému trhu nábytku a logistice. Na konci je představen návrh strategie vstupu rodinné firmy na německý trh.
Keywords: Expanze; Německo; Mezinárodní podnikání; Rodinná firma
Thesis title: The expansion of a family business into the foreign market
Author: Veliká, Angelina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the expansion of a family business into the international market. The main goal of the thesis is to find a strategy for expanding into the German market for a specific family business. The work is divided into three main chapters. The first chapter presents theoretical models of internationalization, market entry forms, and also identifies the main causes of difficulties that companies face during expansion. The second chapter is dedicated to the German market through a PEST analysis and also introduces barriers to market entry. The final part of the thesis addresses the company itself, the German furniture market, and logistics. At the end, a proposal for the entry strategy of the family business into the German market is presented.
Keywords: Family business; Expansion; Germany; International business

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2023
Date of submission: 25. 4. 2024
Date of defense: 17. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84933/podrobnosti

Files for download

    Last update: