Proposal of the Marketing Communication of the Brand Syoss in the Hair Colorants Segment Targeting Generation Z in the Czech Market

Thesis title: Návrh marketingové komunikace značky Syoss v segmentu barev na vlasy s cílením na generaci Z na českém trhu
Author: Suchá, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje komunikační strategii barev na vlasy značky Syoss na českém trhu. Cílem práce bylo provést návrh na zlepšení komunikační strategie značky Syoss v segmentu barev na vlasy se zaměřením na generaci Z. V rámci teoretické části byly shrnuty poznatky současné odborné literatury ohledně specifik marketingové komunikace v kategorii kosmetiky a barev na vlasy, nákupního chování spotřebitelů z generace Z a současných trendů na trhu barev na vlasy. V praktické části práce byl na základě sekundárních dat zanalyzován trh barev na vlasy v ČR, podrobněji představena značka Syoss a její současný marketingový mix. Byl proveden primární výzkum formou dotazníkového šetření, který přiblížil nákupní chování spotřebitelů z generace Z v segmentu barev na vlasy, jejich znalost značek v tomto segmentu a vnímání značky Syoss a její komunikace. Na základě primárního a sekundárního výzkumu byly identifikovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby značky Syoss při cílení na generaci Z a navržena konkrétní doporučení pro marketingovou komunikaci značky. Zjištění výzkumu této práce mohou být přínosná pro další firmy na trhu barev na vlasy a pomoci jim při oslovování generace Z.
Keywords: generace Z; barvy na vlasy; marketingová komunikace; značka Syoss
Thesis title: Proposal of the Marketing Communication of the Brand Syoss in the Hair Colorants Segment Targeting Generation Z in the Czech Market
Author: Suchá, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the communication strategy of Syoss hair colorants in the Czech market. The thesis aimed to propose to improve the communication strategy of the brand Syoss in the hair colorants segment with a focus on Generation Z. The theoretical part of the thesis summarised the findings of the current academic literature regarding the specific features of marketing communication in the segment of cosmetics and hair colorants, the purchasing behaviour of Generation Z consumers and current trends in the hair colorants market. The practical part of the thesis analysed the hair colorants market in the Czech Republic based on secondary data and detailed the Syoss brand and its current marketing mix. Primary research in the form of a questionnaire was carried out to explore the purchasing behaviour of Generation Z consumers in the hair colorants segment, their brand knowledge in this segment and their perception of the Syoss brand and its communication. Based on the primary and secondary research, the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the brand Syoss in targeting Generation Z were identified, and specific recommendations for marketing communication of the brand were proposed. The research findings in this thesis can benefit other companies in the hair colorants market and help them target Generation Z.
Keywords: generation Z; hair colorants; brand Syoss; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 6. 2023
Date of submission: 25. 4. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: