Expansion of the target group of the environmentally oriented company Vaše Dedra s.r.o. through CSR communication

Thesis title: Rozšíření cílové skupiny environmentálně zaměřené firmy Vaše Dedra s.r.o. skrze komunikaci CSR
Author: Runkasová, Sandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá rozšířením cílové skupiny environmentálně zaměřené firmy Vaše Dedra s.r.o. prostřednictvím komunikace v oblasti společenské odpovědnosti firem (CSR). Na základě vlastního výzkumu formuluje doporučení komunikační strategie pro cílovou skupinou, která je u společnosti nejméně zastoupená. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je na základě literární rešerše objasněna terminologie týkající se marketingové komunikace a CSR. V části praktické je představena společnost Vaše Dedra, ekologické certifikace, CSR komunikace společnosti, stávající cílové skupiny, a je provedena situační analýza zahrnující posouzení konkurence a analýzu vnějšího prostředí. Dále praktická část obsahuje SWOT analýzu a vlastní dotazníkový výzkum, který sloužil jako podklad pro návrh nové komunikační strategie pro specifickou cílovou skupinu.
Keywords: Marketingová komunikace; CSR; Drogistické výrobky; Cílová skupina; Komunikační mix
Thesis title: Expansion of the target group of the environmentally oriented company Vaše Dedra s.r.o. through CSR communication
Author: Runkasová, Sandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on expanding the target group of the environmentally oriented company Vaše Dedra s.r.o. through communication in the area of corporate social responsibility (CSR). Based on the conducted research, it formulates recommendations for a communication strategy targeting the least represented group within the company. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part clarifies the terminology related to marketing communication and CSR, based on a literature review. The practical part introduces the company Vaše Dedra, its ecological certifications, CSR communication, current target groups, and conducts a situational analysis that includes a competition assessment and an analysis of the external environment. Furthermore, the practical part includes a SWOT analysis and a questionnaire survey, which served as a basis for the suggestion of a new communication strategy for a specific target group.
Keywords: CSR; Communication mix; Marketing communication; Drugstore products; Target group

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 5. 2023
Date of submission: 25. 4. 2024
Date of defense: 14. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84633/podrobnosti

Files for download

    Last update: