The influence of social networks on marketing communication in tourism with an emphasis on Instagram

Thesis title: Vliv sociálních sítí na marketingovou komunikaci v turismu s důrazem na Instagram
Author: Reitermannová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Janeček, Petr
Opponents: Tejklová, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje vlivu sociálních médií na marketingovou komunikaci v odvětví cestovního ruchu, s důrazem na sociální síť Instagram. Hlavním cílem této práce je posoudit efektivitu marketingové komunikace vybraných profilů měst prostřednictvím obsahové analýzy na Instagramu. Na základě této analýzy jsou identifikována klíčová doporučení pro zlepšení marketingové komunikace na této platformě. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část, která definuje klíčové pojmy, jako je marketingová komunikace a sociální sítě, a praktickou část, která provádí konkrétní obsahovou analýzu profilů měst na Instagramu a navrhuje doporučení. Z výsledků vyplývá, že všechny účty na Instagramu mají pozitivní přístup k řízení svých profilů a jsou pravidelně aktivní. Nicméně každý účet využívá svůj potenciál odlišně a liší se, tak ve správě svých profilů, ať už jde o tip příspěvků nebo využívání výběrů. V závěru práce je vyhotoveno zhodnocení jednotlivých instagramových profilů a obecná doporučení pro všechny profily k posílení současné komunikace.
Keywords: marketingová komunikace ; Instagram; sociální sítě ; turismus
Thesis title: The influence of social networks on marketing communication in tourism with an emphasis on Instagram
Author: Reitermannová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Janeček, Petr
Opponents: Tejklová, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on the impact of social networks on marketing communication in the tourism industry, emphasizing the social media platform Instagram. The main objective of this study is to assess the effectiveness of marketing communication on selected city profiles through content analysis on Instagram. Based on this analysis, key recommendations are identified for improving marketing communication on this platform. The work is divided into two main parts: a theoretical part that defines key concepts, such as marketing communication and social networks, and a practical part that conducts a specific content analysis of city profiles on Instagram and proposes recommendations. The findings indicate that all Instagram accounts have a positive approach to managing their profiles and are regularly active. However, each account utilizes its potential differently and varies in its management, whether in content posting or selection usage. The study concludes with an assessment of individual Instagram profiles and general recommendations for all profiles to enhance current communication.
Keywords: tourism; marketing communication; Instagram ; social networks

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 7. 2022
Date of submission: 25. 4. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81908/podrobnosti

Files for download

    Last update: