The effect of companies’ responses on their employer review platform rating

Thesis title: The effect of companies’ responses on their employer review platform rating
Author: Soudil, Dominik Nicolas
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Zachová, Daniela
Thesis language: English
Abstract:
The aim of the bachelor thesis “The effect of companies’ responses on their employer review platform rating” is to identify whether there may be a link between employers’ replying to reviews on employer review platforms and receiving a better overall score on the same platforms. In the first part of the thesis, employer branding and its ties to employer review platforms are discussed first, followed by information about the platforms themselves. Furthermore, review of current evidence on replying to reviews on various online platforms was conducted. In the second and practical part of the thesis, research was carried out, focusing on the correlation between responding and gaining higher score. The second part also includes explanation of the methodology used, results and discussion, conclusion with recommendations, managerial implications and limitations of the thesis. The thesis was written in the hope of aiding businesses with decisions in the realms of employer review platforms.
Keywords: Employer Review Platforms; employer branding; responding; Kununu.com; Indeed.com; social media; Glassdoor.com
Thesis title: Vliv odpovídání společností přítomných na platformách pro hodnocení zaměstnavatelů na jejich skóre
Author: Soudil, Dominik Nicolas
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Zachová, Daniela
Thesis language: English
Abstract:
Cílem bakalářské práce „Vliv odpovídání společností přítomných na platformách pro hodnocení zaměstnavatelů na jejich skóre“ je zjistit, zda by mohla existovat spojitost mezi množstvím odpovědí zaměstnavatelů na těchto platformách a lepším skóre, jež by zde mohly získat. První část práce obsahuje úvod do employer brandingu a rovněž vysvětluje jeho vazbu na platformy pro hodnocení zaměstnavatelů. Následuje kapitola o platformách samotných, stejně jako přehled současné literatury potvrzující potenciální přínos odpovídání na recenze napříč různými online platformami. Ve druhé, praktické části práce je poté popsán průběh výzkumu, vysvětlena metodologie a předloženy výsledky výzkumu společně s diskuzí. Na konci práce jsou posléze k dispozici závěr a doporučení, stejně jako důsledky pro vedení firem a limitace práce. Práce je určena společnostem, jež se rozhodují pro jakoukoli iniciativu v oblasti platforem pro hodnocení zaměstnavatelů.
Keywords: Kununu.com; Platformy pro hodnocení zaměstnavatelů; Sociální média; Employer branding; Odpovídání; Glassdoor.com; Indeed.com

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2023
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 27. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85734/podrobnosti

Files for download

    Last update: