Customer experience audit of retail chains in the Czech Republic

Thesis title: Customer experience audit of retail chains in the Czech Republic
Author: Zvoníček, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Mishcheniuk, Mark
Thesis language: English
Abstract:
This master's thesis focuses on mapping and comparing customer experience in brick-and-mortar stores between the companies Albert Česká republika, s.r.o. and Tesco Stores ČR a.s. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with service marketing, defining customer experience, servicescape, and the measurement of customer experience. In the practical part, the companies Albert and Tesco are introduced, and the level and quality of customer experience between them are compared. The main contribution of the thesis consists of recommendations and proposals for improving customer experience for the given chains. These recommendations arise from the results of the CX audit conducted using mystery shopping and from the results of expert interviews conducted with representatives of the respective chains.
Keywords: Albert; Tesco; service; customer satisfaction; customer experience
Thesis title: Audit zákaznické zkušenosti maloobchodních řetězců v České republice
Author: Zvoníček, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Mishcheniuk, Mark
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá zmapováním a srovnáním zákaznické zkušenosti v kamenných prodejnách mezi společnostmi Albert Česká republika, s.r.o. a Tesco Stores ČR a.s. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá marketingem služeb, definováním zákaznické zkušenosti, servicescape a měřením zákaznické zkušenosti. V praktické části jsou představeny společnosti Albert a Tesco a srovnána úroveň a kvalita zákaznické zkušenosti mezi nimi. Hlavní přínos práce představují doporučení a návrhy na zlepšení zákaznické zkušenosti pro dané řetězce vyplývající z výsledků CX auditu uskutečněného pomocí výzkumné metody mystery shoppingu, ale i z výsledků expertních rozhovorů uskutečňovaných se zástupci uvedených řetězců.
Keywords: služba; zákaznická spokojenost; zákaznická zkušenost; Albert; Tesco

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2023
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 4. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85727/podrobnosti

Files for download

    Last update: