Market entry of a selected company

Thesis title: Vstup společnosti Qerko na zahraniční trh
Author: Nováková, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Kovač, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cíl této bakalářské práce spočívá v navržení strategie expanze na zvolený zahraniční trh. Teoretická část se věnuje vývoji elektronických plateb a popisuje základní pojmy z oblasti mobilního obchodování. Poté je rozebrán QR kód. V praktické části je představována společnost, která zprostředkovává platby prostřednictvím QR kódů v gastronomii. Je vymodelován podnikatelský plán. Následně je prováděna analýza konkurenčního prostředí. A ke konci je sestavena PESTLE a SWOT analýza.
Keywords: QR kód; m-commerce; expanze
Thesis title: Market entry of a selected company
Author: Nováková, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Kovač, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis proposes a strategy for expanding into a chosen foreign market. The theoretical part focuses on developing electronic payments and describes basic concepts in mobile commerce. Then, the QR code is analyzed in detail. A company that facilitates payments through QR codes in the gastronomy sector is introduced in the practical part. A business plan is developed. Subsequently, an analysis of the competitive environment is conducted. Finally, a PESTLE and SWOT analysis is compiled.
Keywords: m-commerce; expansion; QR code

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2023
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 5. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85410/podrobnosti

Files for download

    Last update: