Marketing strategy of the Canaria Travel tour operator

Thesis title: Marketingová strategie cestovní kanceláře Canaria Travel
Author: Krupičková, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Janeček, Petr
Opponents: Chaloupková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje a hodnotí marketingovou strategii cestovní kanceláře Canaria Travel. Práce se zaměřuje na literární rešerši, situační analýzu 5C a analýzu marketingového mixu doplněnou hloubkovými rozhovory s ředitelkou a vedoucí marketingu. Výsledkem zkoumání je SWOT analýza ukazující silné stránky i oblasti potenciálního zlepšení, zejména v inovaci produktů a komunikaci se zákazníky. Doporučení zahrnují inovativní marketingové aktivity, zlepšení zákaznického servisu a diferenciaci nabídky služeb, aby Canaria Travel oslovila svou cílovou skupinu efektivněji a zvýšila konkurenceschopnost. Specifická doporučení se týkají lidského kapitálu, distribuce a komunikace, zahrnující rozšíření pobočkové sítě, vývoj mobilní aplikace a zvýšení aktivity na sociálních sítích. Partnerství, zejména charitativní činnost, je vnímáno jako nevyužitý potenciál, který by mohl posílit důvěryhodnost značky a povědomí o humanitárních aktivitách cestovní kanceláře.
Keywords: Canaria Travel; cestovní knacelář; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of the Canaria Travel tour operator
Author: Krupičková, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Janeček, Petr
Opponents: Chaloupková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyses and evaluates the marketing strategy of the Canaria Travel tour operator. The thesis focuses on literature research, 5C situational analysis and marketing mix analysis supplemented by in-depth interviews with the director and marketing manager. The result of the research is a SWOT analysis showing strengths as well as areas of potential improvement, especially in product innovation and customer communication. Recommendations include innovative marketing activities, improved customer service and differentiation of service offerings in order for Canaria Travel to reach its target group more effectively and increase competitiveness. Specific recommendations relate to human capital, distribution and communication, including extension of the branch network, development of a mobile application and increased activity on social networks. Partnerships, especially charitable activities, are seen as an untapped potential that could enhance brand credibility and awareness of the tour opertor's humanitarian activities.
Keywords: marketing strategy; Canaria Travel; tour operator

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2023
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 27. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85221/podrobnosti

Files for download

    Last update: