International marketing application Haubi's Ges.m.b.H in multicultural surrounding

Thesis title: Aplikace internacionálního marketingu ve společnosti Haubi's Ges.m.b.H. v multikulturním prostředí
Author: Krištofová, Lucia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Panýrová, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce řeší problematiku vstupu firmy s charakterem business to business na trh Spojených Arabských Emirátů. Jejím cílem je vytvoření vhodné marketingové strategie, která je aplikována na společnost Haubi's Ges.m.b.H., rakouského specialistu na pekařství. Strategie vychází z analýzy celosvětové situace v potravinářském odvětví a situace na trhu SAE. Předpoklady úspěchu firmy na zmíněném trhu jsou obsahem SWOT analýzy. Její výsledky jsou následně uplatněny při segmentaci trhu a analýze konkurence. Fáze formulace marketingové strategie je zakončena návrhem vhodného marketingového mixu, který vychází ze závěrů jednotlivých metod a analýz a zároveň respektuje odlišnost kulturního prostředí.
Keywords: Spojené Arabské Emiráty; business to business; marketingová strategie; odvětví potravinářství
Thesis title: International marketing application Haubi's Ges.m.b.H in multicultural surrounding
Author: Krištofová, Lucia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Panýrová, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis presents the issue of the entering of a business to business company on the Unated Arab Emirates market. Its objective is to develop an appropriate marketing strategy and apply it to Haubi's Ges. M.b.H, a leading Austrian bakery. The strategy was elaborated from the analysis of the food market both at the global and national level in the UAE. Assumptions underlying the success of a company in this market are included in the SWOT analysis. The principles derivated from this analysis are then applied to market segmenting and concurrence monitoring. The final strategy consists of a specific marketing mix, which was determined by the analysis of the obtained results and fully respects the particular cultural environment of the UAE.
Keywords: bakery; Unated Arab Emirates; business to business; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2008
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 4. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16423/podrobnosti

Files for download

    Last update: