Marketing communication of AC Sparta Praha

Thesis title: Marketingová komunikace AC Sparta Praha
Author: Jůzová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Křivda, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce pojednává o marketingové komunikaci českého prvoligového fotbalového klubu AC Sparta Praha. V práci jsou popsány jednotlivé komunikační směry: fanoušci, obchodní partneři, média a zaměstnanci. Nějvětší pozornost je věnována komunikaci s důrazem na fanoušky. V závěru je zhodnocení komunikační strategie klubu a doporučení pro efektivnější komunikaci.
Keywords: AC Sparta Praha; Marketingová komunikace; Marketing sportu
Thesis title: Marketing communication of AC Sparta Praha
Author: Jůzová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Křivda, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This work deals with marketing communication of famous football club AC Sparta Praha, playing the first football league in the Czech Republic. You can find 4 ways of communication: to fans, to media, to business partners and employees (players, management, ...). The biggest part of this work is dedicated to communication to fans. There are some results and proposals for more effective communication strategy at the end.
Keywords: marketing communication; AC Sparta Praha; sport marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 4. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15995/podrobnosti

Files for download

    Last update: