Marketing strategy of the café chain The Miners for entering a new market (Žilina)

Thesis title: Marketingové strategie kavárenského řetězce The Miners pro vstup na nový trh (Žilina)
Author: Semeráková, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Němeček, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou strategii kavárenského řetězce The Miners v okolí Žilinské univerzity. Cílem této práce je zhodnotit potenciál navrhované lokality jako místa pro novou pobočku The Miners, a to prostřednictvím důkladné analýzy územního kontextu, tržních trendů a spotřebitelských preferencí. Teoretická část zkoumá obecné marketingové přístupy v kavárenském průmyslu se zaměřením na chování spotřebitelů, příklady úspěšných positioningů, cenové modely, komunikační strategie a současné trendy v chování spotřebitelů na trhu kavárenských řetězců v Evropě. Zbývající prostor je věnován přehledu o kavárenském řetězci The Miners, územní analýze okolí Žilinské univerzity (UNIZA) a analýze spotřebitelských preferencí cílové skupiny. V závěru práce je na základě výsledků výzkumu představena komplexní marketingová strategie poskytující doporučení v šesti klíčových oblastech: produkt, cena, umístění, propagace, personál a design prodejny.
Keywords: Kavárenské řetězce; Žilina; Marketingová strategie; The Miners
Thesis title: Marketing strategy of the café chain The Miners for entering a new market (Žilina)
Author: Semeráková, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Němeček, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the marketing strategy of the café chain The Miners in the vicinity of the University of Žilina. The aim of this thesis is to evaluate the potential of the proposed location as a site for a new branch of The Miners through a thorough analysis of the spatial context, market trends and consumer preferences. The theoretical part examines general marketing approaches in the coffee industry with a focus on consumer behaviour, examples of successful positioning, pricing models, communication strategies and current trends in consumer behaviour in the coffee chain market in Europe. The remaining space is devoted to an overview of the coffee chain The Miners, a spatial analysis of the surroundings of the University of Žilina (UNIZA) and an analysis of the consumer preferences of the target group. The thesis concludes with a comprehensive marketing strategy based on the research results, providing recommendations in six key areas: product, price, location, promotion, staff and store design.
Keywords: Marketing strategy; The Miners; Žilina; Coffee chains

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2023
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 4. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84886/podrobnosti

Files for download

    Last update: