Analysis of the perception of in-store communication of Albert Česká republika, s.r.o. by its customers and its influence on purchasing decisions

Thesis title: Analýza vnímání in-store komunikace společnosti Albert Česká republika, s.r.o. jejímí zákazníky a vliv na nákupní rozhodování
Author: Lisztwanová, Karolína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá in-store komunikací maloobchodního řetězce Albert Česká republika s.r.o. Tato práce si klade za cíl zjistit, jak zákazníci této společnosti vnímají její in store komunikaci a jaký má vliv na jejich nákupní rozhodování. Na základě dat získaných prostřednictvím analýzy stávající in store komunikace, konkurenční analýzy a dotazníkového šetření byly identifikovány určité oblasti, ve kterých lze in-store komunikaci optimalizovat. V závěrečné části práce jsou navržena konkrétní doporučení, která by měla vést ke zlepšení zákaznického zážitku a in-store komunikace.
Keywords: maloobchod; POS/POP média; spotřebitelské chování; in-store komunikace
Thesis title: Analysis of the perception of in-store communication of Albert Česká republika, s.r.o. by its customers and its influence on purchasing decisions
Author: Lisztwanová, Karolína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with in-store communication of the retail chain Albert Česká republika s.r.o. The aim of this thesis is to find out how customers of this company perceive its in-store communication and what influence it has on their purchasing decisions. Based on data obtained through analysis of the existing in-store communication, competitive analysis and questionnaire survey, certain areas in which in-store communication can be optimized were identified. In the final part of the thesis, specific recommendations are proposed to improve customer experience and in-store communication.
Keywords: in-store communication; POS/POP marketing materials; retail; customer behavior

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 6. 2023
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 14. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84798/podrobnosti

Files for download

    Last update: