Chupa Chups brand communication strategy

Thesis title: Komunikační strategie značky Chupa Chups
Author: Hurtová, Vanda
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Postlerová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá problematikou vytváření marketingové komunikace zaměřené na děti jako cílovou skupinu a na cílení marketingové komunikace na více segmentů. Práce je rozčleněna do pěti hlavních kapitol, kde první tři se věnují přehledu aktuální literatury z oblasti komunikační strategie a literární rešerši zaměřené na specifika komunikace vůči jednotlivým cílovým skupinám, další dvě kapitoly se věnují vlastnímu kritickému hodnocení marketingové strategie značky Chupa Chups nejen v České republice, ale také v dalších evropských zemích. Metodologicky práce kombinuje teoretický rámec s literární rešerší a analýzou reálné komunikační kampaně značky pomocí SWOT analýzy a komparativní analýzy obsahu. Cílem je popsat rozdíly v komunikaci určené jednotlivým cílovým skupinám, specifika cílení a vhodné nástroje k zasažení těchto skupin. Práce rovněž předkládá doporučení pro úpravu komunikace značky a ze získaných poznatků vyvozuje důsledky aplikovatelné pro další společnosti vyrábějící produkty pro děti.
Keywords: marketing; značka; cukrovinky; marektingová komunikace; sladkosti; komunikační strategie; cílové skupiny
Thesis title: Chupa Chups brand communication strategy
Author: Hurtová, Vanda
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Postlerová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the thesis is centered around creating marketing communication strategy focused on children as a target group and on targeting marketing communication on multiple segments. The thesis is divided into five main chapters, where the first three are devoted to a review of the current literature in the field of communication strategy and a literature search focused on the specifics of communication towards individual target groups, the next two chapters are devoted to a critical evaluation of the marketing strategy of the Chupa Chups brand not only in the Czech Republic, but also in other European countries. Methodologically, the thesis combines a theoretical framework with a literature review and an analysis of a real brand communication campaign using SWOT analysis and comparative content analysis. The aim is to describe the differences in communication aimed at different target groups, the specifics of targeting and the appropriate tools to reach these groups. The paper also presents recommendations for improving brand communication and draws implications from the findings applicable to other companies producing products for children.
Keywords: marketing; marketing communication; communication strategy; brand; confectionary; candy; target groups

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 4. 2023
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: