Consumer perception of the corporate social responsibility of breweries in the Czech Republic and Austria

Thesis title: Vnímání společenské odpovědnosti pivovarů spotřebiteli v České republice a Rakousku
Author: Petrželková, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Zaoral, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá společenskou odpovědností pivovarů se zaměřením na vnímání CSR aktivit pivovarů spotřebiteli v Rakousku a Česku. Společenskou odpovědnost pivovarů jsem zkoumala na příkladě konkrétní společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s. Bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části je definován samotný koncept CSR a jeho různá pojetí. Blíže se věnuje také společenské odpovědnosti v citlivých odvětvích, pivovarnictví, ESG reportingu a vlivu CSR na nákupní chování spotřebitelů. Dále je představena společnost Plzeňský Prazdroj, a.s. a CSR aktivity, které provozuje. V praktické části je poté provedena analýza zpráv o udržitelnosti rakouských pivovarů a dotazníkové šetření na českém a rakouském trhu.
Keywords: Spotřebitelské vnímání; Společenská odpovědnost firem; Pivovarnictví; CSR aktivity; CSR komunikace
Thesis title: Consumer perception of the corporate social responsibility of breweries in the Czech Republic and Austria
Author: Petrželková, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Zaoral, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the social responsibility of breweries with a focus on the perception of CSR activities of breweries by consumers in Austria and the Czech Republic. I examined the social responsibility of breweries by using the example of a specific company Plzeňský Prazdroj, a.s. The bachelor thesis consists of theoretical and practical parts. The theoretical part defines the concept of CSR and its various approaches. It also takes a closer look at CSR in controversial industries, the brewing industry, ESG reporting and the impact of CSR on consumer purchasing behaviour. Furthermore, it introduces the company Plzeňský Prazdroj, a.s. and the CSR activities it operates. In the practical part, an analysis of sustainability reports of Austrian breweries and a questionnaire survey on the Czech and Austrian markets is then conducted.
Keywords: Brewing industry; CSR activities; Consumer perception; Corporate Social Responsibility, ; CSR communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 3. 2023
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 10. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84279/podrobnosti

Files for download

    Last update: