Measuring the satisfaction of employees as clients with Česká spořitelna

Thesis title: Měření spokojenosti zaměstnanců jako klientů s Českou spořitelnou
Author: Sieglová Rabasová, Helena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Chvátalová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem práce je zjistit, jaká je spokojenost dlouhodobých zaměstnanců České spořitelny coby jejích klientů a jaké faktory na ni mají vliv, a zhodnotit, zdali loajalita a znalost bankovního sektoru ovlivňuje či neovlivňuje výši spokojenosti. Dále zjistit, zdali by v případě změny zaměstnání, byla i nadále Česká spořitelna využívána jako jejich hlavní banka. Dojde ke zhodnocení všech faktorů, které na tuto spokojenost působí a na základě získaných informací budou navržena vhodná doporučení. Měření bude probíhat na užším souboru respondentů. Výběrovým souborem jsou zaměstnanci pobočkové sítě v regionu Praha, kteří ve společnosti pracují minimálně 10 let.
Keywords: klientská spokojenost; Česká spořitelna; zaměstnanci jako klienti; kvalitativní výzkum; produkt; loajalita; bankovnictví
Thesis title: Measuring the satisfaction of employees as clients with Česká spořitelna
Author: Sieglová Rabasová, Helena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Chvátalová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this thesis is to determine the satisfaction of long-term employees of Česká spořitelna as its clients and what factors influence it, and to evaluate whether loyalty and knowledge of the banking sector affects the level of satisfaction. Furthermore, to find out whether they would continue to use Česká spořitelna as their main bank if they changed jobs. All the factors that influence this satisfaction will be evaluated and appropriate recommendations will be proposed based on the information obtained. The measurement will be conducted on a smaller sample of respondents. The sample consists of employees of the branches in the Prague region who have been working for the company for at least 10 years.
Keywords: product; client satisfaction; banking; qualitative research; loyalty; Česká spořitelna; employees as clients

Information about study

Study programme: Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2022
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 13. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81623/podrobnosti

Files for download

    Last update: