Developing KPI System for Customer Services

Thesis title: Developing KPI System for Customer Services
Author: Dragan, Illya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Smolníková, Markéta
Opponents: Břešťan, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this thesis is to design and establish a Business Intelligence solution for a specific Business Unit within company at the level of all regions where this Business Unit provides its services. The main purpose of this system is to track and manage the progress of a strategic program, developed by managers themselves, which focuses on portfolio development, and cultural change. It will be used for internal purposes, namely at the level of headquarter management and further on in the regional companies. To implement this project and achieve its aim, it was necessary to analyze the available data, resources, and technical infrastructure, to propose and create a solution architecture, to test the solution, and further to validate it with stakeholders. These steps are fully described in the following chapters. Starting from the motivation for creating the solution, which is described in the business assignment. Following on to the description of the data assignment, where the data sources, technical infrastructure and basic requirements for the environment in which the solution should be created are defined. Continuing with the description of the implementation process, both working with data and its subsequent represent in Power BI Desktop / Services, and working with additional tools, like Power Automate and Power Apps, to complete all business and data assignments.
Keywords: business intelligence; Power Apps; data analytics; data visualization; Snowflake; dbt; Power BI; Power Automate
Thesis title: Developing KPI System for Customer Services
Author: Dragan, Illya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Smolníková, Markéta
Opponents: Břešťan, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této práce je navrhnout a implementovat Business Intelligence řešení pro konkrétní obchodní jednotku v rámci společnosti na úrovni všech regionů, kde tato obchodní jednotka poskytuje své služby. Hlavním účelem tohoto systému je sledovat a řídit průběh strategického programu, který vypracovali sami manažeři a který se zaměřuje na rozvoj portfolia a kulturní změny. Bude využíván pro interní účely, a to na úrovni vedení centrály a dále v regionálních společnostech. Pro realizaci tohoto projektu a dosažení jeho cíle bylo nutné analyzovat dostupná data, zdroje a technickou infrastrukturu, navrhnout a vytvořit architekturu řešení, otestovat řešení a dále jej ověřit se zainteresovanými osobami. Tyto kroky jsou plně popsány v následujících kapitolách. Počínaje motivací pro vytvoření řešení, která je popsána v obchodním zadání. Následuje popis datového zadání, kde jsou definovány zdroje dat, technická infrastruktura a základní požadavky na prostředí, ve kterém má být řešení vytvořeno. Pokračování popisem procesu implementace, a to jak práce s daty a jejich následné reprezentace v Power BI Desktop / Services, tak práce s dalšími nástroji, jako jsou Power Automate a Power Apps, pro dokončení všech obchodních a datových zadání.
Keywords: analýza dat; vizualizace dat; business intelligence; Snowflake; dbt; Power BI; Power Apps; Power Automate

Information about study

Study programme: Data a analytika pro business
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2023
Date of submission: 28. 4. 2024
Date of defense: 3. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86763/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: