Perception of the Sanytol brand in the post-pandemic era by a selected group of consumers

Thesis title: Vnímání značky Sanytol v post-pandemické době vybranou skupinou spotřebitelů
Author: Kopáčková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vnímáním značky Sanytol v post-pandemické době vy-branou skupinou spotřebitelů. Cílem práce je identifikovat, zda spotřebitelé značku znají, pokud ano, jaký k ní zaujímají postoj a jak na ni reagují po odeznění pandemie covid-19. Vyhodnocení dotazníkového šetření proběhlo pomocí párového t-testu. Následně bylo prostřednictvím konceptu tzv. CBBE neboli Customer-Based Brand Equity možné diskutovat výzkumné otázky a cíl práce. Výsledky výzkumu ukázaly, že je značka vybranou skupinou spotřebitelů pozitivně vnímána. Nedostatky jsou shledávány převážně ve vyšší ceně produktů. Zvýšená či snížená frekvence používání produktů značky Sanytol se po odeznění pandemie covid-19 dle výzkumu neproká-zala, což může být pro značku hodnoceno zcela neutrálně.
Keywords: vnímání značky; pandemie covid-19; chování spotřebitelů; značka Sanytol
Thesis title: Perception of the Sanytol brand in the post-pandemic era by a selected group of consumers
Author: Kopáčková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the perception of the Sanytol brand in the post-pandemic era by a selected group of consumers. The aim of the thesis is to identify whether consumers are familiar with the brand, if so, what is their attitude towards it and how they react to it after the covid-19 pandemic. The evaluation of the questionnaire survey was carried out using a paired t-test. Subsequently, it was possible to discuss the research questions and the aim of the thesis through the concept called CBBE or Customer-Based Brand Equity. The research results showed that the brand is positively perceived by the selected group of consumers. The shortcomings are found mainly in the higher price of the products. According to the research, the increased or decreased frequency of use of Sanytol products after the covid-19 pandemic has not been demonstrated, which can be assessed as neutral for the brand.
Keywords: covid-19 pandemic; Sanytol brand; brand perception; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2022
Date of submission: 28. 4. 2024
Date of defense: 12. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82285/podrobnosti

Files for download

    Last update: