The influence of envy, social presence and self-discrepancy on brand attitude in influencer marketing

Thesis title: Vliv závisti, sociální přítomnosti a sebediskrepance na postoj ke značce ve sféře influencer marketingu
Author: Simanenkov, Egor
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem práce je analyzovat vztah mezi konstrukty postoj ke značce (brand attitude), sociální přítomnost (social presence), sebediskrepance (self discrepancy) a závist (envy). Práce se snaží odhalit, jak tyto faktory ovlivňují postoj spotřebitelů ke značkám a jak mohou být využity v rámci strategií a taktik influencer marketingu. Výzkumná metodologie této práce bude zahrnovat sběr primárních dat prostřednic-tvím dotazníkového šetření mezi respondenty, kteří jsou aktivními uživateli sociál-ních médií a sledují influencery. Data budou analyzována pomocí vhodně zvolených statistických metod. Výsledky budou interpretovány a diskutovány takovým způso-bem, aby ideálně poskytly implikaci pro marketing management.
Keywords: Postoj ke značce; Závist; Sebediskrepance; Sociální přítomnost; Influencer marketing
Thesis title: The influence of envy, social presence and self-discrepancy on brand attitude in influencer marketing
Author: Simanenkov, Egor
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of the thesis is to analyse the relationship between the constructs brand attitude, social presence, self discrepancy and envy. The thesis tries to reveal how these factors influence consumers' attitudes towards brands and how they can be used in influencer marketing strategies and tactics. The research methodology of this thesis will involve primary data collection through a questionnaire survey among respondents who are active social media users and follow influencers. The data will be analyzed using appropriately chosen statistical methods. The results will be interpreted and discussed in such a way as to ideally provide implications for marketing management.
Keywords: Brand attitude; Envy; Self-discrepancy; Influencer marketing; Social Presence

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2022
Date of submission: 29. 4. 2024
Date of defense: 13. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81972/podrobnosti

Files for download

    Last update: