Analysis of Advertising Campaign O2

Thesis title: Analýza reklamní kampaně O2
Author: Vilím, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Blaha, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je zpracování popisu trhu mobilních operátorů v České republice se zaměřením na analýzu jedné konkrétní reklamní kampaně. V první části práce popisuji teoretické základy, které jsou nutné pro provedení fundované analýzu trhu a reklamní kampaně. Praktická část je rozdělena do dvou kapitol. V první části se zaměřuji na popsání základních informací o všech čtyřech mobilních operátorech působících na českém trhu. V následující části svojí diplomové práce charakterizuji současnou situaci marketingové komunikace O2, vč. analýzy kampaně O2 NEON. Na závěr zhodnotím úspěšnost této kampaně podle dostupných údajů a přidám osobní doporučení.
Keywords: operátor; reklama; analýza
Thesis title: Analysis of Advertising Campaign O2
Author: Vilím, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Blaha, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
In the first part of my master thesis I will describe theoretical fundamentals which are necessary for analyzing any market of telecommunication providers and their marketing campaigns. Practical part is divided into two parts. In the first one I will summarize information about all four Czech mobile telecommunication providers. The main topic of the second one is to characterize contemporary marketing communication of the O2 brand including an analysis of the particular O2 NEON campaign. I will also evaluate this campaign according to accessible information and add my personal suggestion.
Keywords: mobile; advertisement; analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2008
Date of submission: 31. 1. 2009
Date of defense: 19. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16562/podrobnosti

Files for download

    Last update: