Marketing strategy of interior design studies

Thesis title: Marketingová strategie studia designového interiéru
Author: Tcabriia, Artem
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce bylo provést analýzu současné marketingové strategie společnosti Solution Interiors a navrhnout doporučení pro její optimalizaci a zlepšení. Solution Interiors, studio luxusního designu interiérů sídlící v Praze, se specializuje na vytváření designových projektů bytových a nebytových prostorů a jejich realizace. V rámci práce byly zkoumány současné postupy firmy, identifikovány příležitosti a hrozby ve vnějším prostředí a analyzován její marketingový mix. Na základě těchto analýz byla formulována doporučení pro zlepšení marketingové strategie podniku, s cílem lépe oslovovat a získávat náročné zákazníky, posílit konkurenceschopnost a rozvíjet marketingový potenciál společnosti. Výsledky této práce mají přínos jak pro samotnou firmu, tak pro konkurenční podniky v oboru luxusního interiérového designu.
Keywords: marketing; marketingová strategie; marketingový mix; design interiérů
Thesis title: Marketing strategy of interior design studies
Author: Tcabriia, Artem
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis was to analyze the current marketing strategy of Solution Interiors and propose recommendations for its optimization and improvement. Solution Interiors, a luxury interior design studio based in Prague, specializes in creating design projects for residential and commercial spaces and their realization. The study examined the company's current practices, identified opportunities and threats in the external environment, and analyzed its marketing mix. Based on these analyses, recommendations were formulated for improving the company's marketing strategy, with the aim of better addressing and acquiring demanding customers, strengthening competitiveness and developing the company's marketing potential. The results of this work are beneficial both for the company itself and for competing businesses in the field of luxury interior design.
Keywords: marketing ; marketing mix; marketing strategy; interior design

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2023
Date of submission: 30. 4. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86548/podrobnosti

Files for download

    Last update: