Online marketing communication of a selected beauty brand

Thesis title: Online marketingová komunikace vybrané beauty značky
Author: Chábová, Julie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Kožešníková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je navrhnout zlepšení online marketingové komunikace značky Lancôme a na základě provedených analýz dosavadního působení firmy v online marketingu zvýšit povědomí o značce. Teoretická část práce se zaměřuje na detailní popis marketingové komunikace a marketingového mixu, následně jsou popsány klíčové nástroje online komunikace, do kterých patří sociální sítě, influencer marketing a webové stránky. V praktické části jsou provedeny analýzy sociálních sítí značky Lancôme, influencer marketingu, webových stránek a trendů online komunikace, které značka využívá. Dále je provedena analýza konkurence a na základě získaných dat je provedena SWOT analýza, aby byly zjištěny silné a slabé stránky značky a možnost pro zlepšení. V závěrečné části jsou prezentovány konkrétní návrhy a doporučení pro zlepšení online komunikace a pro dosažení budoucích cílů v online marketingu značky Lancôme.
Keywords: Značka; Online komunikace; Analýza; Influencer marketing; Sociální sítě
Thesis title: Online marketing communication of a selected beauty brand
Author: Chábová, Julie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Kožešníková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to propose an improvement of the online marketing communication of the Lancôme brand and to increase the brand awareness based on the analysis of the company's current online marketing activities. The theoretical part of the thesis focuses on a detailed description of the marketing communication and marketing mix, followed by a description of the key online communication tools, which include social networks, influencer marketing and websites. The practical part analyses Lancôme's social media, influencer marketing, website and online communication trends used by the brand. Furthermore, a competitor analysis is conducted and based on the data obtained, a SWOT analysis is conducted to identify the strengths and weaknesses of the brand and the opportunity for improvement. In the final section, specific suggestions and recommendations are presented to improve online communication and to achieve future goals in Lancôme's online marketing.
Keywords: Brand; Online communication; Social networks; Influencer marketing; Analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2023
Date of submission: 30. 4. 2024
Date of defense: 29. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86064/podrobnosti

Files for download

    Last update: