Factors influencing online second-hand shopping

Thesis title: Faktory ovplyvňujúce online second-hand nakupovanie
Author: Cibere, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Šimáček, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca skúma faktory ovplyvňujúce online nakupovanie z druhej ruky so zameraním na vnímanie udržateľnosti, motiváciu, postoje a sociodemografické charakteristiky. Výskum analyzuje teoretické poznatky z odborných článkov a testuje hypotézy pomocou viacnásobnej lineárnej regresie, jednoduchej lineárnej regresie a jednofaktorovej ANOVA na údajoch získaných prostredníctvom dotazníka s Likertovou škálou. Zistenia poskytujú pohľad na faktory, ktoré formujú správanie pri online nákupoch z druhej ruky, a ponúkajú implikácie pre podporu udržateľnej spotreby módy.
Keywords: online; móda; udržateľnosť; second-hand
Thesis title: Factors influencing online second-hand shopping
Author: Cibere, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Šimáček, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor's thesis investigates factors influencing online second-hand shopping, focusing on sustainability perception, motivation, attitude, and sociodemographic characteristics. The research analyzes theoretical findings from scholarly articles and tests hypotheses using multiple linear regression, simple linear regression, and one-factor ANOVA on data collected through a Likert scale questionnaire. The findings provide insights into the factors shaping online second-hand shopping behavior and offer implications for promoting sustainable fashion consumption.
Keywords: second-hand; Sustainability; online; fashion
Thesis title: Faktory ovlivňující online second-hand nakupování
Author: Cibere, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Šimáček, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá faktory ovlivňující nakupování z druhé ruky na internetu se zaměřením na vnímání udržitelnosti, motivaci, postoje a sociodemografické charakteristiky. Výzkum analyzuje teoretické poznatky z odborných článků a testuje hypotézy pomocí vícenásobné lineární regrese, jednoduché lineární regrese a jednofaktorové ANOVA na datech získaných prostřednictvím dotazníku s Likertovou škálou. Zjištění poskytují vhled do faktorů, které utvářejí chování při online nakupování secondhandu, a nabízejí důsledky pro podporu udržitelné spotřeby módy.
Keywords: second-hand; udržitelnost; online; móda

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 4. 2022
Date of submission: 30. 4. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: