Analysis of the communication mix of L'ORÉAL

Thesis title: Analýza komunikačního mixu společnosti L'ORÉAL
Author: Příhodová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá komunikačním mixem kosmetické společnosti L'Oréal, konkrétně jednou z jejích nejznámějších globálních značek - Garnier. Dává její marketingový i komunikační mix do srovnání s ostatními značkami této společnosti a zjišťuje tak žádoucí positioning. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitele tuto značku vnímají a to především skrze její komunikaci, ve které dominuje reklama. Vlastní výzkum se pokouší nahlédnout do myslí spotřebitelů, jak reklamu vnímají (komunikační účinky reklamy), hodnotí a přijímají, což se odráží v postojích ke značce jako takové.
Keywords: vnímání spotřebitele; reklama; značka; komunikační mix; marketingový mix; komunikační účinky reklamy ; positioning
Thesis title: Analysis of the communication mix of L'ORÉAL
Author: Příhodová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the communication mix of Garnier, one of the most famous global brands of the cosmetic company L'Oréal. The goals are to analyze brand's communication , especially TV advertisments and their effects. The main goal is to find out more about consumer perception of the ads and brand as such. The thesis also contains my own marketing research on the main topics mensioned above, which basically means revealing the communication effects of the TV ads.
Keywords: Advertising; Brand; Communication mix; Marketing mix; Communication effects of ads ; Consumer perception; Positioning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2007
Date of submission: 25. 8. 2008
Date of defense: 9. 9. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13699/podrobnosti

Files for download

    Last update: