Mobile app redesign and prototype creation

Thesis title: Redesign a návrh prototypu mobilní aplikace
Author: Šindler, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Varga, Tamás
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá redesignem a návrhem prototypu pro mobilní GIS aplikaci Kimobil, s využitím metodiky Design Thinking a aktuálních trendů v UX designu. Cílem práce je zlepšení uživatelské zkušenosti, modernizace rozhraní a integrace nových funkcí vyžadovaných uživateli. Teoretická část se zabývá disciplínou designu aplikací, metodikami v UX designu a podrobně se věnuje metodice Design Thinking a znaky dobře navrženého prototypu. Dále jsou vymezeny základní trendy v dnešním UX designu. Praktická část obsahuje analýzu současného stavu aplikace, konkurenty na trhu, cílové skupiny a stakeholdery. Následuje designový proces, ve kterém je proveden uživatelský výzkum, definice problémů, generace nápadů, návrh prototypu a jeho testování pomocí metodiky Design Thinking. Výzkum je proveden pomocí hloubkových rozhovorů s uživateli aplikace. Prototyp je navržen podle tradičních praktik jako jsou heuristiky, Gestalt principy, pravidla pro lidské prostředí a aplikuje vymezené trendy. Na závěr je prototyp otestován s uživateli pomocí testovacích scénářů a výsledky jsou vyhodnoceny spolu s kontrolou splnění cílů.
Keywords: redesign; prototyp; mobilní aplikace; Design Thinking; trendy v UX
Thesis title: Mobile app redesign and prototype creation
Author: Šindler, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Varga, Tamás
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the redesign and prototype creation for the mobile GIS application Kimobil, utilizing the Design Thinking methodology and current trends in UX design. The aim of the thesis is to enhance user experience, modernize the interface, and integrate new features requested by users. The theoretical part addresses the disciplines of application design, methodologies in UX design, and provides a detailed exploration of the Design Thinking methodology and characteristics of a well-designed prototype. Furthermore, it identifies the fundamental trends in today's UX design. The practical section includes an analysis of the current state of the application, market competitors, target groups and stakeholders. This is followed by the design process, in which user research is conducted, problems are defined, ideas are generated, a prototype is designed, and testing is undertaken using the Design Thinking methodology. The research is carried out through in-depth interviews with application users. The prototype is designed following traditional practices such as heuristics, Gestalt principles, human interface guidelines, and applies the defined trends. In conclusion, the prototype is tested with users through testing scenarios, and the results are evaluated together with a check to ensure that the goals have been met.
Keywords: redesign; prototype; mobile app; Design Thinking; UX trends

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2023
Date of submission: 3. 5. 2024
Date of defense: 12. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86171/podrobnosti

Files for download

    Last update: