The role and challenges of personal selling: The case of distribution company Southwestern Advantage

Thesis title: Role a výzvy v osobním prodeji na příkladu distribuční společnosti Southwestern Advantage
Author: Harbichová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Cvejn, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá rolí a výzvami v osobním prodeji na příkladu distribuční společnosti Southwestern Advantage. Cílem práce je analyzovat, jakým výzvám prodejci v kontextu současných tržních podmínek, včetně rostoucího trendu digitálních a internetových prodejních kanálů, čelí. Práce využívá metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu, konkrétně dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů s prodejci, které slouží k identifikaci hlavních výzev spojených s podomním prodejem. Výsledky ukazují, že i přes rostoucí digitální konkurenci a změnu spotřebitelských návyků, nabízí tradiční podomní prodej stále efektivní způsob prodeje. V práci jsou dále navrženy doporučení pro optimalizaci prodejního modelu, včetně zlepšení psychologické podpory prodejců nebo efektivnější využití on-line marketingu. Analýza naznačuje, že s pružnou adaptací a inovacemi prodejních a marketingových strategií je možné v podomním prodeji úspěšně čelit současným i budoucím výzvám.
Keywords: marketingový výzkum; podomní prodej; osobní prodej
Thesis title: The role and challenges of personal selling: The case of distribution company Southwestern Advantage
Author: Harbichová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Cvejn, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis examines the role and challenges in personal selling, using the distribution company Southwestern Advantage as a case study. The thesis aims to analyze the challenges that sales representatives face in the context of current market conditions, including the growing trend of digital and internet sales channels. The work uses quantitative and qualitative research methods, specifically surveys and in-depth interviews with sales representatives, to identify the main challenges associated with door-to-door selling. The results indicate that despite growing digital competition and changes in consumer habits, traditional door-to-door sales still offer an effective sales method. The thesis further offers recommendations for optimizing the sales model, including improving psychological support for sales representatives or increasing the efficiency of online marketing. The analysis shows that with flexible adaptation and innovations in sales and marketing strategies, it is possible to successfully face current and future challenges in door-to-door sales.
Keywords: Direct selling; Door-to-door selling; Marketing research

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 11. 2023
Date of submission: 3. 5. 2024
Date of defense: 29. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80740/podrobnosti

Files for download

    Last update: