Rebranding and enhancing marketing communication for the badminton club BK Králův Dvůr

Thesis title: Návrh rebrandingu a rozšíření marketingové komunikace badmintonového klubu BK Králův Dvůr
Author: Léblová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Špaček, Vojtěch
Opponents: Hábová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá procesem rebrandingu badmintonového klubu Králův Dvůr s cílem modernizovat jeho image a zlepšit celkovou prezentaci. Hlavním cílem je vytvořit návrh rebrandingu klubu, který bude reflektovat jeho hodnoty a sjednotí vizuální prvky klubové prezentace. Práce využívá kvalitativní výzkumné metody a detailní analýzu současné komunikační strategie klubu i jeho konkurentů. Teoretická část se zaměřuje na brandingové strategie, základní pojmy grafického designu a jejich využití ve sportovním prostředí. Praktická část práce se věnuje analýze stávajících vizuálních prvků klubu a jeho konkurence. Na základě této analýzy a provedených hloubkových rozhovorů navrhuje novou vizuální identitu klubu, která je aplikována na propagační materiály. Výsledkem práce je komplexní rebrandingový návrh, který by měl zvýšit atraktivitu klubu pro členy a posílit jeho postavení na sportovní scéně.
Keywords: brand; grafický design; logo; rebranding; sportovní klub; vizuální identita
Thesis title: Rebranding and enhancing marketing communication for the badminton club BK Králův Dvůr
Author: Léblová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Špaček, Vojtěch
Opponents: Hábová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the rebranding of the Králův Dvůr badminton club. The main objective is to create a proposal for the overall rebranding of the club that will reflect its values and unify the visual elements of its presentation. It employs qualitative research methods and a detailed analysis of the current communication strategies of the club and its competitors. The theoretical part focuses on branding strategies and basic concepts of graphic design. The practical part of the thesis is devoted to analysing the existing visual elements of the club and its competitors. Based on this analysis and in-depth interviews, a new visual identity for the club is proposed, which will be applied to promotional materials. The outcome of the thesis is a comprehensive rebranding proposal aimed at increasing the club's attractiveness to its members and strengthening its position in the sports scene.
Keywords: logo; rebranding; brand; graphic design; sports club; visual identity

Information about study

Study programme: Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2024
Date of submission: 6. 5. 2024
Date of defense: 13. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87263/podrobnosti

Files for download

    Last update: