Marketing communication of the travel agency KOVOTOUR PLUS

Thesis title: Marketingová komunikace cestovní kanceláře KOVOTOUR PLUS
Author: Maruniaková, Magda
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Dragula, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce poskytuje komplexní pohled na problematiku marketingu a marketingové komunikace v odvětví cestovního ruchu. Hlavními cíli této práce bylo použít poznatky získané v teoretické části pro analýzu marketingové komunikace ostravské cestovní kanceláře Kovotour Plus a na základě vlastního dotazníkového šetření vyhodnotit její úspěšnost. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována analýze základních teoretických východisek marketingu a marketingové komunikace v odvětví cestovního ruchu a předpokladů její úspěšnosti. V praktické části jsou tyto poznatky aplikovány na cestovní kancelář Kovotour Plus a je zde vyhodnoceno dotazníkové šetření úspěšnosti její marketingové komunikace.
Keywords: marketingová komunikace; Kovotour Plus; cestovní ruch
Thesis title: Marketing communication of the travel agency KOVOTOUR PLUS
Author: Maruniaková, Magda
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Dragula, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis provides a complex look on the issue of marketing and marketing communication in the tourism sector. The main objectives of the thesis are to apply the findings from the theoretical part to analyse the marketing communication of the travel agency Kovotour Plus and to evaluate its efficiency on the basis of my own questionnaire investigation. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is dedicated to analysis of the basic theoretical points of marketing and marketing communication in the tourism sector and the assumptions of its efficiency. Those findings are applied on the travel agency Kovotour Plus in the practical part. In the practical part there is also the evaluation of the questionnaire investigation.
Keywords: marketing communication; Kovotour Plus; tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 11. 2008
Date of submission: 8. 12. 2008
Date of defense: 13. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16748/podrobnosti

Files for download

    Last update: