Mobile Application for Self-Assessment of Teacher Student Competencies: Test Automation

Thesis title: Mobilní aplikace pro sebehodnocení kompetencí studentů učitelství: Automatizace testování
Author: Brázda, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Doležel, Michal
Opponents: Buchalcevová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření a implementaci sady automatizovaných testů pro mobilní aplikaci SeK, s využitím technologií Robot Framework a Appium. Hlavním cílem práce není pouze podpora procesu testování a zlepšení kvality aplikace, ale také příprava kompletní infrastruktury nezbytné pro efektivní automatizované testování. To zahrnuje celý řetězec aktivit od nastavení zařízení, na kterých budou testy prováděny, přes výběr vhodných technologií, až po analýzu a vyhodnocení získaných výsledků. V teoretické části je čtenářům nabídnut úvod do oblasti automatizovaného testování, kde jsou představeny definice, typy testů a základní principy. Následně jsou vysvětleny hlavní důvody pro zavádění automatizovaných testů. Teoretická část dále pokračuje představením doménové oblast testované aplikace SeK, která se soustředí na formativní hodnocení a sebehodnocení studentů. Praktická část této práce je rozdělena do sedmi kapitol, v nichž je podrobně zdokumentován celý proces od počátečního návrhu až po finální realizaci spustitelné sady automatizovaných testů. Každá kapitola postupně dokumentuje kroky, které vedly k úspěšnému dokončení hlavního cíle práce. Jsou zde představeny metody a postupy, které byly během vývoje uplatněny. Na konci práce je sada testů vyhodnocena, což zajišťuje ověření její kvality.
Keywords: automatizované testování; mobilní aplikace; robot framework; appium
Thesis title: Mobile Application for Self-Assessment of Teacher Student Competencies: Test Automation
Author: Brázda, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Doležel, Michal
Opponents: Buchalcevová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the design and implementation of a set of automated tests for the SeK mobile application, utilizing Robot Framework and Appium technologies. The main goal of the thesis is not only to support the testing process and improve the quality of the application but also to prepare the complete infrastructure necessary for effective automated testing. This includes the entire chain of activities from setting up the devices on which the tests will be performed to the selection of appropriate technologies, and the analysis and evaluation of the results obtained. In the theoretical part, readers are provided with an introduction to the field of automated testing, where definitions, types of tests, and basic principles are presented. Subsequently, the main reasons for implementing automated tests are explained. This part continues by introducing the domain area of the SeK application, which focuses on formative assessment and student self-assessment. The practical part of this thesis is divided into seven chapters, documenting the entire process in detail, from the initial design to the final implementation of the executable automated test suite. Each chapter systematically documents the steps that led to the successful completion of the main objective of the thesis. It introduces the methods and procedures that were applied during the development process. At the end of the thesis, the test suite is evaluated to ensure its quality assurance.
Keywords: mobile application; appium; test automation; robot framework

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 10. 2023
Date of submission: 6. 5. 2024
Date of defense: 13. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86112/podrobnosti

Files for download

    Last update: