Social networks as a brand marketing tool

Thesis title: Sociální sítě jako marketingový nástroj značek
Author: Kubánek, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Syrovátková, Jana
Opponents: Rožmberská, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi, které se v dnešní době čím dál tím víc dostávají do popředí v marketingovém světě. Hlavním cílem této práce je zisk hlubších znalostí využití sociálních sítí v marketingu a zároveň studium taktik a strategií značek v digitálním prostoru pro budoucí využití. V teoretické části práce se zabývám nejpopulárnějšími sociálními sítěmi současnosti. Rozebírám každou z nich a určuji jejich výhody a nevýhody. Následně na to navazuji a hledám jednotlivé postupy a strategie, které značky na těchto sociálních sítích využívají. V praktické části pak aplikuji metodu rozhovoru s představiteli vybrané značky. Rozebírám jejich využití sociálních sítí při marketingu. Poté analyzuji získaná data a definuji, co stojí za úspěchem jejich kampaní. Výsledkem práce je souhrn poznatků, prozkoumání individuálních strategií a jejich porovnání v oblasti marketingu na sociálních sítích.
Keywords: marketing; sociání sítě; online marketing; značky
Thesis title: Social networks as a brand marketing tool
Author: Kubánek, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Syrovátková, Jana
Opponents: Rožmberská, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with social networks, which are nowadays increasingly coming to the fore in the marketing world. The main objective of this thesis is to gain a deeper knowledge of the use of social networking in marketing and to study the tactics and strategies of brands in the digital space for future use. In the theoretical part of the thesis, I discuss the most popular social networks of today. I analyze each of them and identify their advantages and disadvantages. Following that, i explore the different practices and strategies that brands are using on these social networks. In the practical part, I apply the method of interviewing representatives of the selected brand. I analyse their use of social media in marketing. I analyse the data collected and define what is behind the success of their campaigns. The result of the thesis is a summary of the findings, an exploration of individual strategies and their comparison in the field of social media marketing.
Keywords: brand; marketing; social networks; online marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2023
Date of submission: 5. 5. 2024
Date of defense: 14. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85927/podrobnosti

Files for download

    Last update: