Marketing Plan of Mamacoffee

Thesis title: Marketingový plán Mamacoffee
Author: Illková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je vytvořit marketingový plán jedné z kaváren Mamacoffee na rok 2025. Tím navrhuje opatření ke zlepšení některých marketingových aspektů. První část bakalářské práce se zabývá teoretickým základem elementárních pojmů marketingového plánu. V praktické části je vypracováno několik analýz, stejně s dalšími částmi plánu. Praktická část byla vytvořena pomocí dat z primárního a sekundárního výzkumu. Bylo využito metody pozorování a dotazování. Závěr je věnován návrhům ke zlepšení pro danou kavárnu a limitům výzkumu. Z hlediska využití je práce vhodná zejména pro marketingový tým Mamacoffee, který pomocí této prací získá externí pohled na situaci a získá data ohledně požadavků studentů na kavárny.
Keywords: pohostinství; kavárna; marketing; marketingový mix; marketingový plán
Thesis title: Marketing Plan of Mamacoffee
Author: Illková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the bachelor thesis is to create a marketing plan for one of the Mamacoffee cafes for 2025. It proposes actions to improve some marketing aspects. The first part of the bachelor thesis deals with the theoretical basis of the basic concepts of the marketing plan. In the practical part, several analyses and other parts of the plan are created. The practical part was created by using data from primary and secondary research. Observation and questionnaire methods were used. The conclusion is devoted to suggestions for improvement for the cafe and the limitations of the research. In terms of application, the thesis is particularly suitable for the marketing team of Mamacoffee, who will use this thesis to gain an external perspective on the situation and to obtain data on students' requirements for the cafes.
Keywords: marketing plan; marketing mix; marketing; hospitality; café

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2023
Date of submission: 5. 5. 2024
Date of defense: 29. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84823/podrobnosti

Files for download

    Last update: