Analysis of the communication mix of the Memos Software s.r.o. company

Thesis title: Analýza komunikačního mixu společnosti Memos Software s.r.o
Author: Pikartová, Ivana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Kudláček, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na analýzu komunikačního mixu společnosti Memos Software s.r.o., která se zabývá vývojem software na zakázku. Samotné analýze předchází teoretická část, kde jsou vysvětleny nejprve tradiční složky komunikačního mixu, poté je věnována pozornost komunikačnímu mixu uskutečňovanému prostřednictvím internetu. V praktické části je pak představena analyzovaná společnost a následně detailně popsán současný stav jejího komunikačního mixu. Na základě provedené analýzy jsou potom v závěru práce podána doporučení s cílem odstranění nedostatků a optimalizace komunikačního mixu této organizace.
Keywords: vizuální styl; internetová reklama; search engine marketing; komunikační mix; marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of the communication mix of the Memos Software s.r.o. company
Author: Pikartová, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Kudláček, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on the analysis of the communication mix of Memos Software s.r.o. company which develops the custom software. Before the main analysis the theoretical part takes place in which the traditional components of the communication mix are explained. After that the attention is oriented on the communication mix which is done through the internet. In the practical part the analyzed company is introduced and after that the contemporary status of its communication mix is being described. Based on the analysis in the end of this thesis the recommendations are given with the aim to retrieve the imperfections and to optimize the communication mix of this company.
Keywords: visual style; marketing communication; communication mix; search engine marketing; internet advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2007
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 2. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15044/podrobnosti

Files for download

    Last update: