Strategic analysis of Imperial Brands CR, s.r.o

Thesis title: Strategická analýza Imperial Brands CR, s.r.o
Author: Kalkus, Daniel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikan, Pavel
Opponents: Machek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je stanovení konkrétních strategických doporučení pro společnost Imperial Brands CR, s.r.o. pro upevnění pozice na trhu, zejména z pohledu nových alternativních produktů. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Praktická část obsahuje definice základních pojmů oboru strategické analýzy, popis jednotlivých metod využívaných v práci a rešerši základních informací o podniku, trhu a konkurenci. V praktické části je provedena samotná strategická analýza sestávající z analýzy okolí, analýzy vnitřních zdrojů a schopností podniku, na jejichž základě jsou identifikovány hlavní silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení podniku. Praktická část dále obsahuje syntézu, na jejímž základě byla formulována strategická doporučení pro podnik.
Keywords: Strategická analýza; Porterův model pěti sil; Analýza odvětví; PESTEL analýza; Analýza konkurence; Analýza zájmových skupin; VRIO analýza; Portfolio analýza; Finanční analýza; SWOT analýza
Thesis title: Strategic analysis of Imperial Brands CR, s.r.o
Author: Kalkus, Daniel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikan, Pavel
Opponents: Machek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor’s thesis is to define strategic recommendations for Imperial Brands CR, s.r.o. for consolidating the market position, with focus on the new substitutes in the industry. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part consists of definitions of the basic concepts of the field of strategic analysis, a description of the methods used and a research of basic information about the company, industry and competitors. In the practical part, a strategic analysis, consisting of environmental analysis and analysis of company’s internal sources and capabilities, is carried out. These analyses result into defined strengths, weaknesses, opportunities, and threats which are then used in the synthesis. Based on this, the strategic recommendations are then defined
Keywords: Stakeholder analysis; VRIO analysis; Portfolio analysis; Financial analysis; SWOT analysis; Strategic analysis; Competitor analysis; PESTEL analysis; Industry analysis; Porter’s five forces framework

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 10. 2023
Date of submission: 6. 5. 2024
Date of defense: 6. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86169/podrobnosti

Files for download

    Last update: