Open expression in digital communication between the bank and its clients

Thesis title: Otevřené vyjadřování v digitální komunikaci mezi bankou a jejími klienty
Author: Stehlík, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Syrovátková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit stav otevřeného vyjadřování v digitální komunikaci mezi bankami a jejich klienty a zdůrazňuje rizika spojená s nedostatkem osobního kontaktu a jeho vlivem na míru otevřenosti vyjadřování v digitální komunikaci. V důsledku rychlého rozvoje informačních technologií a digitalizace bankovních služeb dochází ke změnám ve způsobu interakce mezi bankami a klienty, což má významný dopad na kvalitu a dostupnost bankovních služeb. Analýza je prováděna prostřednictvím metod pozorování, analýzy dokumentů a internetové komunikace na sociálních sítích, doplněnými o dotazníkové šetření. Zjištění ukazují na konkrétních případech, že přestože rizika ztráty otevřeného vyjadřování existují, v momentální době digitální technologie nikterak neomezují otevřené vyjadřování mezi bankou a jejími klienty. Práce zároveň přináší doporučení pro zlepšení praxe v digitální komunikaci tak, aby se stejný stav otevřeného vyjadřování zachoval i v budoucnu, aby bylo možné lépe reagovat na potřeby a preference klientů a zároveň udržet vysokou úroveň personalizace a klientův pocit zapojení do procesu.
Keywords: digitální komunikace; bankovnictví; informační technologie; otevřené vyjadřování; umělá inteligence; interaktivita; finanční zdraví
Thesis title: Open expression in digital communication between the bank and its clients
Author: Stehlík, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Syrovátková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to investigate the state of open expression in digital communication between banks and their clients and highlights the risks associated with the lack of personal contact and its impact on the level of openness of expression in digital communication. Due to the rapid development of information technology and the digitalization of banking services, changes are occurring in the way banks and clients interact, which has a significant impact on the quality and availability of banking services. The analysis is conducted through observation methods, document analysis and internet communication on social networks, supplemented by a questionnaire survey. The findings show through specific cases that although risks of loss of open expression exist, at the moment digital technologies do not limit open expression between the bank and its clients. The paper also makes recommendations for improving digital communication practices so that the same state of open expression can be maintained in the future, to better respond to clients' needs and preferences while maintaining a high level of personalisation and the client's sense of involvement in the process.
Keywords: digital communication; banking; information technology; open expression; artificial intelligence; interactivity; financial health

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 8. 2023
Date of submission: 6. 5. 2024
Date of defense: 21. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85112/podrobnosti

Files for download

    Last update: