Brand development and marketing communication of the selected gastro establishment

Thesis title: Rozvoj značky a marketingové komunikace ve vybraném gastro zařízení
Author: Bozsokiová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Skolilová , Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá popisem a zhodnocením marketingové komunikace rodinné restaurace na malém městě s velkým potenciálem. Cílem práce je zhodnotit marketingovou komunikaci a značku vybraného gastro zařízení a poté sestavit návrhy na jejich zlepšení. Za účelem, aby restaurace měla dostatek návštěvníků po celý rok, nejenom v hlavní sezóně a najít nové trhy, na které je možné proniknout. Teoretická část se zabývá popisem pojmů, týkajících se marketingu a marketingové komunikace, které jsou později aplikovány v praktické části práce. V práci je například zpracována SWOT analýza vybraného podniku, dotazníkové šetření a rozhovor s majitelem. Na základě těchto a dalších analýz jsou následně představeny návrhy na zlepšení marketingové strategie vybraného podniku.
Keywords: SWOT analýza; penzion ; Marketingová komunikace gastro zařízení; marketing; turistické destinace
Thesis title: Brand development and marketing communication of the selected gastro establishment
Author: Bozsokiová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Skolilová , Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the description and evaluation of the marketing communication of a family restaurant in a small town with great potential. The aim of the thesis is to evaluate the marketing communication and brand of the selected gastro establishment and then to compile suggestions for their improvement. In order for the restaurant to have enough visitors throughout the year, not only in high season and to find new markets to penetrate. The theoretical part deals with the description of concepts related to marketing and marketing communication, which are later applied in the practical part of the thesis. For example, the thesis includes a SWOT analysis of the selected enterprise, a questionnaire survey and an interview with the owner. On the basis of these and other analyses, suggestions for improving the marketing strategy of the selected enterprise are subsequently presented.
Keywords: tourist destinations; Marketing communication of gastronomic facilities; SWOT analysis; marketing; pension

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2023
Date of submission: 7. 5. 2024
Date of defense: 29. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86197/podrobnosti

Files for download

    Last update: