Marketing communication CZ.BASKETBALL

Thesis title: Marketingová komunikace CZ.BASKETBALL
Author: Syrovátka, František
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací organizace CZ.BASKETBALL. Cílem práce je zanalyzování marketingové komunikace této federace a následný návrh doporučení pro zlepšení dané oblasti. Teoretická část přibližuje odvětví marketingové komunikace a sportovního marketingu. Dále se část praktická skládá ze dvou výzkumů. Tím prvním je kvalitativní výzkum formou pěti hloubkových rozhovorů s činovníky této asociace. Následně je proveden výzkum kvantitativní, kde je uskutečněno dotazníkové šetření pro basketbalovou veřejnost s konečným vzorkem 722 respondentů. V návaznosti na tyto části je vytvořena SWOT analýza a jsou zformulovány nejdůležitější doporučení. Na základě získaných poznatků lze konstatovat, že marketingová komunikace této organizace se znatelným způsobem posunula kupředu. Mezi silné stránky se řadí především sociální sítě a silná značka. Zlepšit by se měla zejména oblast dat a mobilní aplikace.
Keywords: sportovní marketing; Česká basketbalová federace; basketbal; marketingová komunikace; sport
Thesis title: Marketing communication CZ.BASKETBALL
Author: Syrovátka, František
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis examines the marketing communication of the organization CZ.BASKETBALL. The aim of this work is to analyze the marketing communication of this federation and then propose recommendations for its improvement. The theoretical part introduces the field of marketing communication and sports marketing. Furthermore, the practical part consists of two researches. The first is qualitative research in the form of five in-depth interviews with officials of this association. Subsequently, a quantitative research is conducted, where a questionnaire survey is carried out for the basketball public with a final sample of 722 respondents. Following these parts, a SWOT analysis is made and the most important recommendations are formulated. Based on the knowledge gained, it can be stated that the marketing communication of this organization has moved forward in a noticeable way. Among the strengths identified are social networks and a strong brand of the organization. The area of data and mobile applications should be improved in particular.
Keywords: sport; marketing communication; sports marketing; Czech Basketball Federation; basketball

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2023
Date of submission: 8. 5. 2024
Date of defense: 29. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86256/podrobnosti

Files for download

    Last update: