Attendance at student events at ZUŠ Ostrov

Thesis title: Návštěvnost žákovských eventů ZUŠ Ostrov
Author: Ďuržová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Konývková, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na navržení komunikační strategie s cílem zvýšit návštěvnost žákovských eventů Základní umělecké školy v Ostrově. Práce začíná rešerší literatury, která zdůrazňuje důležitost marketingu pro neziskové kulturní organizace a potřebu online propagace pro přilákání mladšího publika. V metodologické části byly stanoveny výzkumné otázky a provedeny analýzy, včetně PEST a SWOT analýz. Praktická část analyzuje současný marketingový mix školy, situační analýzu, dotazníkové šetření a individuální hloubkové rozhovory s osmi rodiči žáků. V neposlední řadě jsou výzkumy vyhodnoceny, a výzkumné otázky zodpovězeny. Díky výzkumům byly navrženy konkrétní doporučení pro zlepšení marketingových aktivit, které mohou pomoci k zvýšení návštěvnosti žákovských eventů ZUŠ Ostrov. Na závěr jsou shrnuté poznatky z celé práce.
Keywords: Marketingová komunikace; nezisková organizace; umění; ZUŠ; propagace
Thesis title: Attendance at student events at ZUŠ Ostrov
Author: Ďuržová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Konývková, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on designing a communication strategy to increase attendance at student events at the ZUŠ Ostrov. The thesis begins with a literature search that highlights the importance of marketing for non-profit cultural organizations and the need for online promotion to attract younger audiences. In the methodological section, research questions were identified and analyses were conducted, including PEST and SWOT analyses. The practical part analyses the current marketing mix of the school, situational analysis, questionnaire survey and individual in-depth interviews with eight parents of students. Finally, the research is evaluated and the research questions are answered. Thanks to the research, specific recommendations for improving marketing activities were proposed, which can help to increase the attendance of student events at the ZUŠ Ostrov. Finally, the findings of the whole thesis are summarized.
Keywords: Marketing communication; Art; ZUŠ; promotion; non-profit organization

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2023
Date of submission: 8. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85488/podrobnosti

Files for download

    Last update: