The impact of UX/UI design on customer acquisition and retention in digital environments

Thesis title: Vliv UX/UI designu na získávání a udržování zákazníků v digitálním prostředí
Author: Kohut, Dmytro
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Bartoš, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu vztahu mezi UX/UI designem a jeho dopadem na získávání a udržování zákazníků v digitálním prostředí. Hlavním cílem je identifikovat, jak kvalitní UX/UI design může přispět ke zlepšení uživatelského zážitku a podpořit loajalitu a spokojenost zákazníků. Praktická část se věnuje analýze UX/UI designu webových stránek určitých firem na základě interních dat o návštěvnosti těchto stránek s cílem identifikovat prvky a vlastnosti UX designu pro zlepšení digitálních produktů a služeb. Analýzy zahrnují rozbor uživatelské interakce pro zjištění klíčových aspektů UX/UI, které ovlivňují zákaznickou spokojenost a věrnost. Na základě analýzy jsou odvozeny vlastnosti UX/UI designu, které mohou přispět k vyšší konverzní míře a udržení zákazníků.
Keywords: UX/UI design; Uživatelský zážitek; Web
Thesis title: The impact of UX/UI design on customer acquisition and retention in digital environments
Author: Kohut, Dmytro
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Bartoš, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the analysis of the relationship between UX/UI design and its impact on customer acquisition and retention in digital environments. The main objective is to identify how quality UX/UI design can contribute to improving user experience and foster customer loyalty and satisfaction. The practical part is devoted to analysing the UX/UI design of certain companies' websites based on internal traffic data of these websites in order to identify UX design elements and features for improving digital products and services. The analyses include user interaction analysis to identify key aspects of UX/UI that influence customer satisfaction and loyalty. Based on the analysis, UX/UI design features that can contribute to higher conversion rates and customer retention are derived.
Keywords: UX/UI design; User experience; Web

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2023
Date of submission: 9. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87904/podrobnosti

Files for download

    Last update: