Corporate learning and development of employees in the field of using new AI tools
Thesis title: | Podnikové vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v oblasti využívání nových AI nástrojů |
---|---|
Author: | Mikula, Šimon |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Palíšková, Marcela |
Opponents: | Stříteský, Marek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato práce formuluje doporučení, jaké nástroje a postupy podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců jsou efektivní k osvojení si a prohloubení dovedností, které jsou nezbytné pro používání nových AI nástrojů. V první části shrnuje teoretická východiska, v druhé části dále identifikuje dovednosti, které jsou nutné k práci s AI nástroji. Výzkum byl realizován pomocí kvantitativního dotazníku a doplňujících kvalitativních rozhovorů. Dále výzkum čerpá z interních zdrojů společnosti. Klíčové zjištění ukazují, že zaměstnanci o vzdělávání v této oblasti mají zájem a většina z nich již má s AI nějaké zkušenosti, a dokonce ji i využívá při práci. Mezi identifikované doporučení patří praktické ukázky práce s nástroji ve firemním prostředí, a to pomocí online školení. Větší koordinace nabízených aktivit a větší investice do nástrojů samotných, rovněž je důležitá podpora manažerů a motivace manažery k používání těchto nástrojů. |
Keywords: | podnikové vzdělávání; AI nástroje; rozvoj zaměstnanců; dovednosti s AI |
Thesis title: | Corporate learning and development of employees in the field of using new AI tools |
---|---|
Author: | Mikula, Šimon |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Palíšková, Marcela |
Opponents: | Stříteský, Marek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This paper formulates recommendations on what corporate learning and development tools and practices are effective for employees to learn and deepen the skills necessary to use new AI tools. The first part summarizes the theoretical background, while the second part further identifies the skills that are required to work with AI tools. The research was conducted using a quantitative questionnaire and complementary qualitative interviews. Furthermore, the research draws on internal company resources. Key findings show that employees are interested in learning about AI and most of them already have some experience with AI and even use it at work. Recommendations identified include practical demonstrations of how to work with the tools in a corporate environment, through online training. Greater coordination of the activities offered and greater investment in the tools themselves, also important is the support and motivation of managers to use the tools. |
Keywords: | development; Corporate learning; AI tools; AI skills |
Information about study
Study programme: | Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Personnel Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 5. 12. 2023 |
---|---|
Date of submission: | 10. 5. 2024 |
Date of defense: | 3. 6. 2024 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/86805/podrobnosti |